پیش‌بینی شرکت ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال
کد خبر: 4048478
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

پیش‌بینی شرکت ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات از پیش‌بینی شرکت ۴ میلیون زائران در مراسم اربعین امسال به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

محمد جلال‌ مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به گزارش ایکنا از سمنان، محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، شب گذشته، 21 فروردین در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه ایران سابقه ٧٠٠ ساله در مرمت حرم ائمه در کربلا و عراق و خدمت‌رسانی را دارد گفت: در ماه رجب افتتاح دو بلوک صحن حضرت زهرا(س)، تحویل دو شبستان از شبستان‌های آماده شده و تحویل بلوک اداری و کتابخانه انجام شد.

وی افزود: مرمت و طلاکاری ایوان نجف و افتتاح مناره و ایوان شمالی از دیگر طرح‌های عمرانی انجام شده است.

جلالی‌مآب با تأکید بر اینکه در کربلا معلی نیز همزمان با نیمه شعبان مراسم جشن پایان سازه صحن حضرت زینب(س) و آغاز صحن امام حسن(ع) به عنوان فاز دوم طرح انجام شد اظهار کرد: قرارداد استحکام بنا، گنبد و رواق‌های طرح‌های عمرانی شهر سامرا نیز در نیمه شعبان برای بررسی و طراحی توسط گروه متخصص انعقاد شد.

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات متذکر شد: مراحل مهندسی ایجاد مزار سلمان فارسی و مرمت و توسعه یادمان بر مزار رئیسعلی دلواری در نجف به عنوان الگوهای ارادت به اهل بیت ایران در سال جاری تکمیل می‌شود.

جلالی‌مآب با اشاره به اینکه اربعین سال جاری با حضور چهار میلیون زائر به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می‌شود یادآور شد: عدم آشنایی مردم با ستاد بازسازی عتبات عالیات و فعالیت‌‌های آن از مشکلات موجود است که در این راستا صداوسیما نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارد.

به گفته رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات طرح اختصاص زمین در عراق و تحویل به استان‌‌های کشور امسال انجام که بر این اساس از طرفی با اختصاص زمین در استان‌ها و ایجاد مؤسسه وقف برای ستاد عتبات عالیات، اشتغال‌زایی داخل کشور و هزینه سود و درآمد حاصل برای زیارت زائران و اربعین تحقق می‌یابد.

انتهای پیام
captcha