دامغان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
کد خبر: 4056808
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

دامغان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا، دامغان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت در نتیجه پنج شهرستان استان سمنان در شرایط هشدار هستند.

دامغان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان،  شهرستان دامغان با افزایش شیوع بیماران کرونایی، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت این در حالی بود که چند هفته‌ای این شهرستان در شرایط آبی قرار داشت.

همچنین طبق رنگ‌بندی جدید پنج شهرستان استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار جدی قرار دارند و سه شهرستان شاهرود، سمنان و گرمسار در شرایط آبی کرونایی یا همان وضعیت تثبیت شده هستند.

هم اکنون با افزایش شیوع ویروس کرونا مجدداً شهرستان‌های دامغان، سرخه، آرادان، میامی و مهدی شهر وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت‌های مرتبط با شرایط هشدار در آنها اجرا می‌شود.

مسئولان همچنین از مردم بارها خواسته‌اند که در همه شرایط استفاده از ماسک را کنار نگذارند و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات را مد نظر خود قرار دهند.

با افزایش شیوع بیماران کرونایی بیم آغاز موج هفتم کرونا در خردادماه در سراسر استان سمنان می‌رود.

علیرغم اینکه هیچ شهرستانی در استان سمنان در وضعیت نارنجی و قرمز نیست اما آمار واکسیناسیون به خصوص دز سوم در این استان اصلاً قابل توجه نبوده و حتی نگران‌کننده است. مردم دیگر به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند و توصیه‌ها برای حضور به خصوص دانش‌آموزان در این ارتباط مؤثر نبوده است.

انتهای پیام
captcha