عزم دولت، تسهیل در اعطای مجوز به فعالان و مراکز قرآنی است
کد خبر: 4056824
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

عزم دولت، تسهیل در اعطای مجوز به فعالان و مراکز قرآنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از عزم دولت برای تسهیل و تسریع در اعطای مجوز به مراکز و فعالان فاقد مجوز فعالیت‌های قرآنی خبر داد و از فعالان قرآنی فاقد مجوز خواست تا برای دریافت مجوز اقدام نمایند.

عزم دولت، تسهیل در اعطای مجوز به فعالان و مراکز قرآنی است

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان، امروز 24 اردیبهشت در دیدار اعضای هیات مدیره اتحادیه تشکل‌ها و موسسات قرآنی استان سمنان از عزم دولت برای تسهیل و تسریع در اعطای مجوز به مراکز و فعالان فاقد مجوز فعالیت‌های قرآنی خبر داد و در این خصوص از فعالان قرآنی خواست تا برای برخورداری از حمایت‌های این اداره کل مراحل تاسیس موسسه را طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت عزم خود را جزم کرده تا فرآیند دریافت مجوز را تسهیل و تسریع نماید افزود: حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات و فعالان قرآنی منوط به کسب مجوز قانونی است.

فلاح موسسات قرآنی را بازوان پرتوان برای فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: به فعالیت موسسات قرآنی در توسعه فعالیت‌ها با توجه به نقش و توان این موسسات ایمان و اعتقاد داریم و موسسات می‌توانند با نیروهای مجرب و متخصصی که دارند آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی را با کیفیت بهتری ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تدوین و تصویب سند چشم انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان سمنان گفت: محور توسعه فعالیت‌های قرآنی در این استان با توجه به تصویب سند در شورای فرهنگ عمومی، سند توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز از آمادگی این اتحادیه برای انجام سیاست‌ها و برنامه‌های قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان خبر داد.

نورمحمدی خواستار حمایت بیشتر از طرحها و برنامه‌های قرآنی از طریق تبصره 17، برگزاری آزمون‌ها و مسابقات قرآنی به صورت متمرکز در استان و حضور نماینده اتحادیه در بررسی طرحهای موسسه‌های قرآنی در قالب تبصره 17 و سامانه سکو شدند.

به گفته وی؛ در استان سمنان بیش از 50 موسسه قرآنی تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha