برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شاهرود
کد خبر: 4057420
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شاهرود

مدیرعامل موسسه بینات کلام نور شاهرود از برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی کودک و نوجوان در شهرستان شاهرود خبر داد

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شاهرود

فاطمه نادعلی، مدیر موسسه بینات کلام نور شاهرود در گفت و گو با ایکنا از برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی کودک و نوجوان در شهرستان شاهرود خبر داد.

وی ادامه داد: محتوای جشنواره، ارائه محتوای سوره فلق در قالب بازی و قصه است که مخاطبان آن دختران کلاس اول تا سوم ابتدایی هستند. 

نادعلی با اشاره به اینکه سوره فلق سوره‌ای برای افزایش مهارت حل مشکلات است اظهار کرد: سوره فلق در پایه اول، آنچه بچه‌های این پایه از سوره فلق باید متوجه بشوند مواجهه‌ای شاد با مشکلات است که در این راستا هر مشکلی راه‌حلی دارد و در مواجهه با مشکل دچار نگرانی نشوند.

 مدیر موسسه بینات کلام نور متذکر شد: سوره فلق در پایه دوم که در آن دومی‌ها علاوه بر خواندن سوره، با بازی باید مشکلات مختلفی که دیگران داشته‌اند و راه حل‌های مختلفی را که برای آن مشکلات داشته‌اند، را مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید قصه‌هایی تعریف کنیم و بچه ها را با انسان‌های واقعی مواجه کنیم؛ افرادی که مثلا نعمتی را از دست داده‌اند اما برای شرایط جدید راه‌حل پیدا کردند. آشنا شدن با انواع مشکلات و راه‌حل آنها هدف این پایه است.

نادعلی در خصوص سوره فلق در پایه سوم یادآور شد: در پایه سوم باید عملا مشکلی حل شود و لذت آن چشیده شود که بر این اساس مشکلی در حد خودشان مثل گم کردن یک وسیله را بتوانند حل کنند. در این سن بیشتر از پایه‌های قبل می‌شود با آنها گفتگو کرد و مفاهیم را از این طریق انتقال داد.

به گفته وی؛ این جشنواره ویژه دختران رده سنی کلاس اول تا سوم ابتدایی پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام در آن می‌توانند به شماره ۰۹۱۹۹۵۷۴۸۱۷ در پیام‌رسان واتساپ پیام دهند.

نادعلی افزود: این جشنواره به نشانی خیابان فردوسی، حسینیه مسجد افتخاری برگزار و همزمان با آن کارگاه توانمندسازی ویژه مادران نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha