برگزاری نکوداشت «آموزگار اخلاق» در دامغان
کد خبر: 4057690
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

برگزاری نکوداشت «آموزگار اخلاق» در دامغان

دبیر همایش نکوداشت «آموزگار اخلاق» از برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی با عنوان (آموزگار اخلاق) در دامغان و سمنان خبر داد.

برگزاری نکوداشت « آموزگار اخلاق» در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد، دبیر همایش نکوداشت «آموزگار اخلاق»، امروز، 27 اردیبهشت در نشست خبری و رسانه‌ای همایش ملی نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به ابعاد شخصیتی ایشان اظهار کرد: اخلاق‌مداری، ایجاد وحدت در استان سمنان، ساده زیستی و سلامت مالی و اقتصادی در طول زندگی و تربیت فرزندان صالح، از ویژگی‌های خاص این عالم فرزانه است. 

وی ادامه داد: آیت‌الله شاهچراغی عامل وحدت در استان است  و همواره با توجه به فراز و نشیب‌های سیاسی و فعالیت‌های مختلف گروه‌های سیاسی، با ارتباط خوب خود وحدت را همواره در استان حفظ کرد. 

نصیری‌فرد با بیان اینکه پس از ۴۲ سال خدمت آیت‌الله شاهچراغی شاهد بودم که مقام معظم رهبری از فعالیت‌های این عالم برجسته اظهار رضایت کردند افزود: این تایید نشان از شخصیت والای این عالم برجسته دارد.

وی قدرشناسی از پنج دهه زحمات و خدمات شایسته آیت‌الله شاهچراغی و معرفی ابعاد شخصیتی این الگوی اخلاق مدار به مردم که مبتنی بر آموزه‌های دینی است را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

دبیر همایش نکوداشت «آموزگار اخلاق» متذکر شد: از افتتاحیه تا اختتامیه این همایش، تولیدات رسانه‌ای دبیرخانه همایش شامل اینفوگرافی، عکس نوشته و خلاصه مقاله‌ها در سطح فضای مجازی منتشر می‌شود. 

یادآور می‌شود نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی در روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در حسینیه باب‌الحوائج (محله خوریا) دامغان و ۱۹ خرداد در سمنان برگزار می‌شود.

این همایش با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، آیت‌الله شیخ غلامعلی نعیم‌آبادی دامغانی و حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، برگزار می‌شود.  

خاطر نشان می‌شود آیت‌الله شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه شهر سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است.

انتهای پیام
captcha