ترویج ورزش پهلوانی؛ گامی مؤثر در رفع تهاجم فرهنگی در جامعه
کد خبر: 4057850
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

ترویج ورزش پهلوانی؛ گامی مؤثر در رفع تهاجم فرهنگی در جامعه

رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان گفت: با ترویج ورزش پهلوانی می‌توانیم گام‌های مؤثری در ریشه‌کنی تهاجم فرهنگی در جامعه برداریم.

ترویج ورزش پهلوانی؛ گامی مؤثر در رفع تهاجم فرهنگی در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، سلیمان دهرویه، رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان عصر روز گذشته 27 اردیبهشت در چهارمین روز از هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در دیدار ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این شهرستان  با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: با ترویج ورزش پهلوانی می‌توانیم گامهای مؤثری در ریشه‌کنی تهاجم فرهنگی در جامعه برداریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ شوال سالروز پیروزی تاریخی حضرت علی (ع) و عمربن عبدود در جنگ خندق بود که منجر به پیروزی لشکر اسلام بر لشکر کفر گردید اظهار کرد: با گسترش و ترویج فرهنگ پهلوانی و فرهنگ‌سازی برای جذب نوجوانان و جوانان به این رشته ورزشی ورزشکاران با شخصیت و منش امام علی بیش‌ از پیش آشنا خواهند شد.

دهرویه یادآور شد: در ورزشی که با نام حضرت علی (ع) شروع می‌شود ورزشکاران در مسیر ادب و جوانمردی قرار می‌گیرند.

به گفته وی؛ اگر تأثیرات اخلاقی، ارزشی و تربیتی ورزش باستانی در جامعه به ویژه در نسل جوان نهادینه شود تهاجمات فرهنگی ریشه‌کن خواهد شد.

 دهرویه افزود : امام علی (ع) تنها با فتح خیبر اسوه و الگو نیست بلکه اخلاق، ادب، جوانمردی، ایثار و ازخودگذشتگی امام علی علیهالسلام است که این شخصیت گرانسنگ را بهعنوان چهرهای بی‌مثال معرفی کرده و به عبارتی قدرت در کنار اخلاق ورزشکار را به تکامل می‌رساند.

وی با بیان اینکه جامعه سالم دارای حرکت و پویایی است گفت: داشتن جامعه سالم بدون ترویج ورزش در جامعه مهیا نشده و این امر در ورزش پهلوانی بهتر نمود پیدا می‌کند.

دهرویه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ورزش یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بسیاری معضلات اجتماعی است متذکر شد: با فراهم شدن بسترهای لازم برای ایجاد نشاط و شادی در جامعه میتوان اوقات مناسبی برای جوانان فراهم کرد.

رئیس هیئت ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان افزود: نام امام علی علیه‌السلام تمام داشته‌های زورخانه‌ها بوده و این نوای مرشد است که برای نام علی (ع) ضرب می‌گیرد و به نماد مروت و جوانمردی ادای احترام می‌کند.

وی یکی از مزیتها و ویژگیهای ورزش پهلوانی را احترام به پیشکسوتان و رعایت آداب اخلاقی و رفتاری آن برشمرد و گفت: زورخانه دانشگاه انسان شدن و انسان ماندن است زیرا امروز آنقدر حاشیه‌ها و جنجالها در گوشه و کنار دنیا ورزش به چشم می‌خورد که دیگر نمیتوانیم آن چهره دلنشین و واقعی ورزش را مشاهده کنیم اما یکی از آن مکانهایی که بکر باقیمانده و ورزش می‌تواند به ماهیت وجودی خود افتخار کند گود زورخانه است.

انتهای پیام
captcha