برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در سمنان
کد خبر: 4058120
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان گفت: این انتخابات جمعه هفته جاری در دفاتر تبلیغات اسلامی استان برگزاری می‌شود.

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز، 29 اردیبهشت در جمع خبرنگاران به صورت مجازی، با بیان اینکه ششمین دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی استان سمنان همزمان با سراسر کشور در روز جمعه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: دفاتر و ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان در حدود دو ماه قبل اقدامات لازم و تبلیغات، نشست‌های توجیهی و ابلاغ آئین نامه مرتبط با این رویداد را به هیئات مذهبی و فعالان این حوزه رسانده و تبیین و تبلیغ این مهم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رویداد طی روز جمعه در تمام ادارات تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد که شبکه هیئات مذهبی استان سمنان یک ظرفیت مهم مذهبی و اجتماعی است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه هیئات در تمام شهرستان‌ها به صورت پرشور پای کار آمده و افراد زیادی نیز نامزد شده‌اند گفت: همچنین صلاحیت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نامزدها در شهرستان‌ها تبلیغات خود را نیز صورت داده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۸ نفر در این انتخابات نامزد شده‌اند که از این تعداد ۴۰ نفر انتخاب خواهند شد، افزود: سیاست کلی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان مشارکت فراگیر، گسترده و پرشور شبکه هیئات مذهبی در شکل‌گیری این مجمع مردمی است.

عبدالهی با بیان اینکه یکی از شبکه‌های مردمی بسیار پرظرفیت ما در کشور، هیئات مذهبی هستند متذکر شد: راهبری این شبکه توسط خود مردم در قالب شورای هیئات مذهبی شهرستان و در سطح استان شورای هیئات مذهبی استان سمنان انجام می‌شود،  که بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی مانند خادم این شبکه‌ها عمل خواهند کرد.

به گفته وی؛  آنچه که برای ما اهمیت دارد، تقویت کمی و کیفی هیئات مذهبی استان و مشارکت هر چه بیشتر شبکه هیئات مذهبی در حل مسائل فرهنگی، تربیتی و اجتماعی شهرها و روستاها و سطح استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از نظر ما همه هیئات مذهبی به صورت مساوی حق مشارکت در انتخابات را دارند و ما هیچ نامزدی را بر دیگری ترجیح نمی‌دهیم یادآور شد: همه چیز باید به صورت عادلانه توسط شبکه هیئات مذهبی در شهرستان‌ها اجرایی شود و از نظر اداره کل تبلیغات اسلامی هیچ نامزدی ارجحیت نخواهد داشت.

عبدالهی اظهار کرد: هفت صندوق در سطح استان اقدام به اخذ رأی اعضای هیئات مذهبی می‌کنند و منتخبان به مدت چهار سال عهده‌دار این مسئولیت خواهند بود.

 

انتهای پیام
captcha