ادای احترام دانشگاهیان به شهدای سمنانی
کد خبر: 4058741
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

ادای احترام دانشگاهیان به شهدای سمنانی

همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز عملیات غرورآفرین آزادسازی خرمشهر، دانشگاهیان استان سمنان با حضور بر مزار شهدای دفاع مقدس در جوار امامزاده یحیی (ع) به این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

ادای احترام دانشگاهیان به شهدای سمنانی
به گزارش ایکنا از سمنان، همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز عملیات غرورآفرین آزادسازی خرمشهر، دانشگاهیان استان سمنان امروز یکم خرداد با حضور بر مزار شهدای دفاع مقدس در جوار امامزاده یحیی (ع) به این شهدای والامقام ادای احترام کردند.
 
در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، رئیس و معاونان دانشگاه سمنان، رئیس و معاون جهاددانشگاهی استان، دانشگاه آزاد استان، پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد، با اهدای شاخه‌های گل به شهدای والامقام دفاع مقدس و شهدای آزادسازی خرمشهر ادای احترام شد.
 
تقی مرادی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به مقاومت مردم ایران در سال‌های نخست جنگ تحمیلی گفت: صدام و حامیان او به تصور اینکه در یک هفته می‌توانند تا تهران پیشروی کنند، به مرزهای کشورمان حمله کردند.
 
وی با اشاره به حمایت‌های مالی و انسانی از صدام اظهار کرد: اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا صدام را در جنگ علیه کشورمان حمایت کردند اما مقاومت و ایستادگی مردم سبب شد که آنها در این جنگ هشت ساله شکست بخورند.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس با تقسیم جنگ تحمیلی به پنج مرحله گفت: نخستین گام از این مراحل پنجگانه، هجوم همه جانبه صدام و حامیان وی به کشورمان بود که به اشغال 15 هزار کیلومتر از خاک کشورمان انجامید.
 
وی با اشاره به نوپا بودن انقلاب اسلامی در آن سالها و برخی ناهماهنگی‌ها در بین مسئولان آن دوران متذکر شد: نیروهای بعثی در هجوم اولیه خود بسیاری از امکانات و تاسیسات و زیرساخت های کشورمان را تخریب کرد.
 
وی با بیان اینکه صدام و حامیان غربی آنها می خواستند در یک هفته به اهداف خود برسند افزود: ایستادگی رزمندگان اسلام و مرزنشینان کشورمان نقشه های دشمنان را بهم زد.
 
مرادی از ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان و توقف دشمن در مناطق اشغال شده را گام دوم برشمرد و افزود: بعد از آنکه امام راحل تکلیف را مشخص و مردم را به مقابله با دشمن فراخواند، گام سوم و یا تثبیت مرزها شروع شد.
 
وی از عملیات فرماندهی کل قوا، خمینی روح خدا به عنوان نخستین حمله موفق نیروهای کشورمان به دشمن متجاوز نام برد و گفت: در این عملیات کوچک حدود 3000 کیلومتر از مناطق اشغال شده آزاد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه عملیات طریق‌القدس و آزادسازی بستان یک عملیات موفق دیگر در سالهای نخست دفاع مقدس بود: در ادامه فتح بزرگ با آزادسازی خرمشهر محقق شد.
 
وی از آزادسازی 2500 کیلومتر دیگر از مناطق اشغال شده در عملیات آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: در این عملیات بزرگ بیش از 19 هزار نفر از نیروهای بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگ با فتح خرمشهر شروع شد افزود: آزادی خرمشهر یک نقطه عطف در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.
 
مرادی با بیان اینکه بعدها عملیات‌های متعددی انجام و مناطق اشغالی آزاد شد اظهار کرد: صدام و حامیان آنها تصور نمی‌کردند که رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را آزاد کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز با جنگ بزرگتری از آن دوران روبرو هستیم یادآور شد: دشمنان نظام در صد هستند که مردم و انقلاب را از مسیر خود خارج کنند که در این راستا جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است و دانشگاهیان نقش مهمی در تحقق آن دارند.
انتهای پیام
captcha