انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بخش عمومی در راستای شفافیت اقتصادی
کد خبر: 4058884
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
با دستور وزیر اقتصاد انجام شد:

انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بخش عمومی در راستای شفافیت اقتصادی

وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم در راستای شفافیت اقتصادی، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بخش عمومی کشور را نیز در دستور کار قرار داده است.

احسان خاندوزی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و درایی،  این وزارتخانه در دولت سیزدهم در راستای شفافیت اقتصادی، انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های بخش عمومی کشور را در دستور کار قرار داده است.

در این رابطه پیش از این وزارت اقتصاد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت‌های مالی سال مالی 1398 مربوط به 296 شرکت دولتی اعم از مادرتخصصی، اصلی و فرعی و همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت‌های مالی سال 1399 مربوط به 313 شرکت دولتی از جمله 7 بانک، 2 بیمه دولتی و همچنین 4 شرکت تابعه این وزارتخانه را در سامانه کدال منتشر و در دسترس عموم قرار داده است.

این گزارش اظهار می‌دارد، سال‌های متمادی است که صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی پس از انتشار و حسابرسی از سوی حسابرس مستقل به تصویب مجامع عمومی می‌رسد اما تصویری از کم و کیف عملکرد مالی این شرکت‌ها و نقاط قوت و ضعف احتمالی موجود در عملکرد مالی شرکت‌های دولتی و مدیران آنها برای عموم مردم منعکس نمی‌شود.

در این گزارش تأکید شده است: انتشار عمومی صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های دولتی و عمومی به همراه گزارش‌های حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط که باعث افزایش شفافیت مالی از طریق اطلاع و دسترسی عمومی به تمامی زوایای آثار مالی فعالیت‌های این شرکت‌ها می‌شود، پاسخی به این نیاز و جبران‌کننده این کمبود است و فضای پرسشگری عمومی را تقویت و مطالبات نسبت به پاسخگویی مدیران شرکت‌ها را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha