اخبار معارفی رسانه‌ها/ نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآنی
کد خبر: 4059353
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآنی

«نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآنی برگزار می‌شود» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 3 خرداد ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «فارس من| چند و چون امتحانات پایانی حوزه‌های علمیه/ طلاب شهرستانی مشکل خوابگاه و تغذیه نخواهند داشت» می‌خوانیم: با شیوع ویروس کرونا کلاس‌ها و امتحانات مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه به صورت مجازی در آمد و طی حدود دو سال دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب کلاس‌های خود را از طریق فضای مجازی پشت سر گذاشتند و امتحانات هم به صورت آنلاین برگزار شد. اما با فروکش کردن کرونا، حوزه‌ها نیز مثل مدارس و دانشگاه‌ها به آموزش حضوری بازگشتند و این موضوع در سال تحصیلی اخیر جسته و گریخته اجرا شد؛ تا جایی که گاهی با افزایش موج کرونا کلاس‌ها باز هم مجازی می‌شد و نهایتاً اعلام شد که از ۱۴ فروردین باید همه کلاس‌ها و دوره‌های حوزه و دانشگاه به صورت حضوری باشد. این تصمیم، مشکلاتی را برای طلاب و دانشجویان خصوصاً شهرستانی‌ها ایجاد کرد، زیرا با توجه به برگزاری مجازی کلاس‌ها برای خود مسکن تهیه نکرده بودند. البته این مشکل سبب شد تا در ایام پایانی سال تحصیلی اغلب مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه برای حضور دانشجویان و طلاب زیاد سخت‌گیری نکنند.
 
برای اطلاع از چرایی ثبت این موضوع، با سردبیر سوژه یعنی کسی که آن را ثبت کرده است، صحبت کردیم تا دلیل درخواست خود را با فارس در میان بگذارد. وی درباره دلایلش برای این کار گفت: در سال تحصیلی جاری بخشی از کلاس‌ها به صورت حضوری و بخشی به صورت مجازی برگزار شد و امتحانات ترم قبل هم با هر دو ساختار یعنی هم مجازی و هم حضوری برگزار شد. اما تنها چند روز مانده به آغاز امتحانات ترم جدید اعلام شد که همه امتحانات به صورت حضوری است و این اتفاق برای طلاب شهرستانی مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ زیرا حدود دو هفته در ایام برگزاری امتحانات با مشکل مسکن و خوابگاه و همچنین تغذیه مواجهیم. اما مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اعلام کرد: امکان برگزاری مجازی امتحانات وجود ندارد و باید همه طلاب در امتحانات حضور یابند. همچنین کسانی که در امتحانات حضوری شرکت نکنند، دیگر امکان برگزاری امتحان مجدد برای آنها وجود ندارد؛ مگر اینکه در امتحانات تجدیدی در شهریور‌ماه، دوباره آزمون بدهند. البته مرکز دروس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اعلام کرد که تلاش می‌شود برای کسانی که راهشان تا قم دور است، امکانی فراهم شود تا بتوانند در مرکز استان خود آزمون بدهند.
 
«ترتیل صفحه 431 قرآن/ مسئولیت اعمال+فیلم، متن و مفاهیم» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری است.

تسنیم

صفحه دین قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر با عناوین «سخنرانی‌های آیت‌الله فاطمی‌نیا در محضر آیت‌الله بهجت/ ویراست جدید «نکته‌ها از گفته‌ها» منتشر می‌شود» و «چالش‌های معنویت دینی و فرا دینی در دوازدهمین شماره خردورزی» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز چهار خبر با عناوین «ربات‌های مترجم مسجد الحرام به کمک زنان زائر می‌آیند»، «نقش تسهیل‌گری رایزنان فرهنگی کشورمان برای توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی در خارج از کشور»، «تسلیت رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی شهادت مدافع حرم شهید صیاد خدایی» و «مراسم تشییع پیکر شهید صیاد خدایی» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا امروز یک خبر با عنوان «نوشدارویی پس از انفجار دینامیت» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآنی برگزار می‌شود» می‌خوانیم: پنجمین نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآنی کشور توسط دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این نشست روز یکشنبه ۸ خردادماه با حضور ۴۰ دستگاه و نهاد دولتی و مردمی به‌منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در برگزاری مسابقات قرآنی کشور در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد. ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی، مجموعه‌ای متشکل از ۲۷ عضو حقوقی و حقیقی است که مسئولیت سیاستگذاری و سامان دهی مسابقات قرآنی در سطح کشور را بر عهده دارد و دبیرخانه آن در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر می‌باشد.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «۷۰ نفر در آزمون سراسری مؤسسه مهد قرآن شرکت کردند»، «بیش از دو هزار موسسه در اطلس جامع موسسات قرآنی ثبت شده‌اند» و «بررسی نقادانه آراء قرآن پژوهان معاصر شبه قاره» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عناوین ««داستان رویان»، روایت دانشمندی که رهبر انقلاب او را «کانون امید و ابتکار و نوآوری» معرفی کردند» و «مخدومی: هنوز در آثار ادبی نتوانسته‌ایم پیرامون سالروز آزادی خرمشهر حق مطلب را ادا کنیم»منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «پرهیز از قضاوت دیگران در نگاه آیت‌الله حاج آقا رحیم ارباب» و «حدیث امام صادق(ع) درباره طعنه‌زدن به دیگران» منتشر کرده است.
 
 
انتهای پیام
captcha