روزنامه آمریکایی در واکنش به کشتار دانش‌آموزان: تا قتل‌عام بعدی سکوت نکنید!
کد خبر: 4059609
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

روزنامه آمریکایی در واکنش به کشتار دانش‌آموزان: تا قتل‌عام بعدی سکوت نکنید!

لوس‌آنجلس تایمز نوشت: به این بیندیشید که این حادثه می‌توانست هرکدام از ما را در هر کجا و هر زمان قربانی کند زیرا هیچ‌کس و هیچ جا امن نیست. مرگ با سلاح گرم روزانه و در همه جا در ایالات متحده وجود دارد زیرا اسلحه همه جا هست.

به گزارش ایکنا به نقل از لس‌آنجلس تایمز، استیو لوپز، ستون‌نویس این روزنامه در یادداشتی که در مورد تیراندازی اخیر به کودکان دبستانی در تگزاس که به کشته شدن 19 کودک و دو بزرگسال انجامید، خواستار محدودیت و تجدیدنظر در قانون حمل اسلحه در آمریکا شد.

لوپز در این یادداشت نوشته است: به آن کودکان بی‌گناه در تگزاس فکر کنید و آنها را از ذهن خود دور نکنید. به شوک و ترس آنها فکر کنید هنگامی‌ که مرد مسلح تیراندازی کرد. به رنج آنها فکر کنید، به بدن کوچکشان روی زمین مدرسه ابتدایی، آژیرها، جیغ‌ها. به پدر و مادرشان فکر کنید، امیدوارند، دعا می‌کنند و با عذاب زیادی منتظرند.

به برادران و خواهران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، کل خانواده‌هایی فکر کنید که مادام‌العمر به غیرممکن‌ها (تلاش برای درک خشونت بی‌معنا) محکوم شده‌اند.

به کودکانی فکر کنید که زنده ماندند اما هرگز از خاطره آن خلاص نخواهند شد.

به این دریای تاریک عمیق عذاب‌آور بیندیشید و اجازه دهید وجدان شما را برانگیزد.

وسوسه خواهید شد که نفس بکشید، به دور نگاه کنید و ادامه دهید، زیرا آنقدر دردناک است که درنگ نکنید، و وحشت بعدی همین نزدیکی است.

به خودتان اجازه ندهید این کار را انجام دهید.

غرق در غم و اندوه، وحشت‌زده و عصبانی باشید. به این ایده بیندیشید که همه ما در خط آتش هستیم. این می‌توانست هرکدام از مارا در هر جا و در هر زمان قربانی کند زیرا هیچ‌کس و هیچ کجا امن نیست.

به این ایده ایمان داشته باشید که این امر اجتناب‌ناپذیر نیست، بلکه طراحی شده است.

مرگ با سلاح گرم روزانه و در همه جا در ایالات متحده وجود دارد زیرا اسلحه در همه جا وجود دارد.

با هر تیراندازی دسته‌جمعی ما برای صلح دعا می‌کنیم، اما برای جنگ مسلح هستیم و خون در دستان بسیاری جاری است.

لابی اسلحه و قانونگذارانی که دعوت به آرامش و دعا می‌کنند اما هرگز تغییر نمی‌کنند. افرادی که برای ایمنی اسلحه می‌خرند، حتی اگر آن زرادخانه‌ها همه ما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند.

دکتر گارن وینتموت(Garen Wintemute)، پزشک اورژانس و مدیر برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت UC Davis می‌گوید: ما شاهد افزایش بی‌سابقه‌ خرید سلاح گرم بوده‌ایم که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و پس از یک وقفه کوتاه در پایان ۲۰۲۱، تا‌کنون ادامه یافته است.

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام به همراه چند مقام منتخب، جمعه، 18 فوریه 2022، در دل مار کالیفرنیا، در نمایشگاه این شهر با رسانه‌ها دیدار و در آنجا از لوایح اخیر ایالتی حمایت کرد.

براساس یک لایحه جدید در کالیفرنیا، شهروندان خصوصی اجازه دارند تا از سازندگان اسلحه به همان روشی که در تگزاس اجازه داده شده از ارائه‌دهندگان خدمات سقط جنین شکایت شود، به طور قانونی شکایت کنند. اگرچه طرفداران اسلحه بلافاصله قول دادند در صورت تبدیل شدن این لایحه به قانون، دادگاه را به چالش بکشند.

ما در واقع در حال انجام یک آزمایش سراسری برای پاسخ به این سؤال هستیم که چه اتفاقی می‌افتد وقتی جامعه‌ای با افزایش گسترده دسترسی به سلاح گرم همراه با افزایش دوقطبی‌بندی اجتماعی و سیاسی مواجه شود؟

بسیاری از افرادی که قصد انجام خشونت با سلاح گرم را دارند _ از جمله 80 درصد از تیراندازان دسته جمعی _ از قبل اهداف خود را اعلام می‌کنند. چنین هشدارهایی فرصتی برای مداخله قبل از وقوع فاجعه فراهم می‌کند. دستورات حفاظت از خطر شدید که در کالیفرنیا به عنوان دستورات بازدارنده خشونت با اسلحه (GVROs) شناخته می‌شود (و به‌طور محاوره‌ای به عنوان دستورهای «پرچم قرمز» توصیف می‌شوند)، اقدامات پیش‌گیرانه‌ای هستند.

به جان‌هایی فکر کنید که می‌توان با بررسی پیشینه جهانی منع استفاده از تفنگ‌های ارواح (اسلحه‌هایی که اجزای آنها جدا است و به دلیل اینکه خود خریدار باید آن را سرهم کند قابل ردیابی نیستند) و منع استفاده از سلاح‌های تهاجمی آن‌ها را نجات داد.

تا قتل‌عام بعدی سکوت نکنید !

به درد ماندگار کلمباین در کلورادو، استونمن داگلاس در فلوریدا، ال پاسو والمارت، اورلاندو، فلوریدا، کلوپ شبانه، ویرجینیا تک، لاس وگاس (مکان‌هایی که در آنها کشتار انجام شد) و همه چیزهای دیگر فکر کنید.

به خانواده‌هایی فکر کنید که فرزندانشان را در سندی هوک از دست دادند.

نه فقط به کشتارهای دسته جمعی، بلکه به تیراندازی‌های روزانه فکر کنید که قربانیان بسیار، بسیار، بسیار بیشتری را می‌گیرد.

به بیماری، خشم، انزوا، نابرابری و ناکارآمدی گسترده اجتماعی فکر کنید که اغلب منجر به خشونت می‌شود و باعث ایجاد اپیدمی مرگ و رنج برای فقیرترین جوامع ما می‌شود.

از خود بپرسید چرا هیچ کشور دیگری آمار قتل ما را ندارد.

از قدرت رأی خود برای انتخاب نامزدهای طرفدار کنترل اسلحه استفاده کنید و به سینه کسانی که به لابی اسلحه تمایل دارند، دست رد بزنید.

از سازمان‌هایی که در تلاش برای ایجاد تغییر هستند حمایت کنید، از جمله ائتلاف برای توقف خشونت با اسلحه و مرکز سیاست خشونت(Violence Policy Center) که پس از آخرین قتل عام بیانیه زیر را منتشر کرد: «وحشت این حمله باید غیرقابل تصور باشد، اما اکنون به امری عادی تبدیل شده است. زندگی کودکان قربانی می‌شود، خانواده‌ها مدام ویران می‌شوند و جوامع برای همیشه تغییر می‌کنند، زیرا کشور ما به‌دلیل استقبال از خودکشی به دلیل دیدگاه منحرفی که توسط صنعت اسلحه گرم و لابی اسلحه آمریکا ترویج می‌شود، تغییر می‌کند. به عنوان یک ملت، باید از آنچه تبدیل شده‌ایم منزجر باشیم، از تسلیم امنیت عمومی به کسانی که سلاح‌های گرم و کشنده را به عنوان راه‌حلی برای تقریباً هر مشکلی تبلیغ می‌کنند، شرمنده باشیم، و از کسانی که این حملات را به عنوان «بهای آزادی» انکار می‌کنند، خشمگین باشیم.»

به آن کودکان بی‌گناه در تگزاس فکر کنید و آنها را از ذهن خود دور نکنید. روح آنها در آرامش باشد و به نام آنها قیام کنیم.

انتهای پیام
captcha