تقویت انگیزه دانشجویان سبب افزایش سطح مسابقات قرآن می‌شود
کد خبر: 4059724
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱

تقویت انگیزه دانشجویان سبب افزایش سطح مسابقات قرآن می‌شود

داور بخش لحن رشته حفظ سی‌وششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور درباره راه‌های افزایش علاقه به قرآن در دانشجویان، گفت: با ایجاد انگیزش‌های بیرونی برای دانشجویان و برپایی مسابقات در سطح جزئی‌تر، سطح کیفی متسابقین برای شرکت در مسابقات ملی بیش‌تر می‌شود.

صدیقه بارانی، داور بخش حفظ سی‌وششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویانصدیقه بارانی، داور بخش حفظ سی‌وششمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: در مسابقات حفظ ۵ جزء سطح شرکت‌کنندگان آن طور که انتظار می‌رفت نبود و شاید دلیل این موضوع دو سال شرایط کرونایی و عدم برگزاری مسابقات به صورت حضوری بود و این مسئله به کیفیت حفظ شرکت‌کنندگان هم در بخش صوت و لحن و هم در بخش تجوید لطمه وارد کرد؛ اما سطح شرکت‌کنندگان در حفظ ۱۰ جزء رضایت‌بخش بود و در بخش 20 جزء و حفظ کل قرآن وضعیت بسیار مطلوب‌تری را شاهد بودیم.

وی با ابراز رضایت از میزبانی خوب دانشگاه قم ادامه داد: برگزاری مسابقات به صورت حضوری باعث شده که دانشجویان به تکاپوی بیشتری بیفتند و همین موضوع باعث بالا رفتن انگیزه‌ها می‌شود، امیدواریم در آینده کیفیت حفظ‌ها بیش‎تر شود.

بارانی دلیل حضور تعداد کم شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی را فاصله‌گرفتن از کلاس‌های حضوری دانست و گفت: در این مسابقات به دلیل اینکه فضای قرآنی همراه با معرفت و عرفان وجود دارد و هم اینکه شرکت‌کنندگان از تلاوت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند، سبب انگیزه مضاعف می‌شود.

وی درباره راه‌های افزایش میل به سمت قرآن در دانشجویان، گفت: اگر یک‌سری انگیزش‌های بیرونی برای دانشجویان ایجاد شود مانند اینکه در طول سال برنامه حفظ موضوعی داشته باشیم و مسابقاتی در سطح جزئی‌تر برگزار شود، سطح کیفی متسابقین برای مسابقات ملی نیز بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha