وضعیت مطلوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست
کد خبر: 4063705
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

وضعیت مطلوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: وضعیت کنونی کرونا از لحاظ تعداد مراجعه، بستری و فوت خوشحال کننده است، اما در واقع کاملا اطمینان‌بخش نیست.

وضعیت مطلوب کنونی کرونا اطمینان‌بخش نیست

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین شیبانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود امروز 22 خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند هفته گذشته سیر مراجعه و بستری به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روند کاهشی قابل توجهی داشته اظهار کرد: در چند هفته گذشته به طور میانگین تعداد بستری‌ روزانه ۲ نفر بود که در شرایط کنونی وضعیت کنترل شده ، اما به معنای ریشه‌کنی کامل این بیماری نیست.

شیبانی ادامه داد: طی چند هفته گذشته در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و فوتی نداشتیم که وضعیت ایجاد شده به خاطر واکسیناسیون به موقع و اجرای روش‌های پیشگیری از جمله پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت اولیه در واکسیناسیون در شرق استان سمنان خیلی خوب بود یادآور شد: براساس اعلام سامانه رصد خانه سلامت در حال حاضر تزریق نوبت اول واکسن در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۸۶ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و نوبت سوم ۴۳ درصد است.

شیبانی متذکر شد: هر هفته که می‌گذرد واکسیناسیون نوبت سوم در شرق استان سمنان یک دهم درصد افزایش پیدا می‌کند که این نشان از اطمینان کامل مردم به وضعیت فعلی است که این امر نگران‌کننده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه روند مراجعه‌کننده مشکوک به کرونا و بستری در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود ادامه دارد، افزود: اگر واکسیناسیون به این کندی پیش برود و شیوه‌نامه‌های حفاظت شخصی به ویژه استفاده از ماسک انجام نشود، امکان همه‌گیری دوباره این بیماری وجود دارد.

وی تکمیل تزریق دُز اول و دوم به ویژه دُز سوم را ضروری دانست و گفت: مرحله تزریق دُز چهارم در حال برنامه‌ریزی است تا به سمت ریشه کنی کامل پیش برویم.

انتهای پیام
captcha