راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سمنان
کد خبر: 4063885
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سمنان

سرپرست دانشگاه آزاد سمنان از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به صورت مجزا از کتابخانه اصلی دانشگاه در واحدهای استان خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی منصوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان امروز، ‌23 خرداد در نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه نسل امروز زیباییهای دوران دفاع مقدس را نمی‌شناسد، گفت: این موضوع مسئولیت ما را در نشر آثار و ارزشهای آن دوران بسیار سنگین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس را نباید به عنوان بازه تاریخی محسوب کرد افزود: باید آن را به عنوان یک فرهنگ زنده نگاه داشت و با عجین ساختن فرهنگ استقامت، ایثار و شجاعت در عملکرد و فعالیت روزانه، نسل امروز را با معارف و دستاوردهای دفاع مقدس آشنا کرد.

محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان نیز با اشاره به شناخت و باور به ارزشهای دفاع مقدس در بین مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای از معارف و شناخت مسائل اعتقادی و انقلابی برای جوانان است.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان ضمن قدردانی از همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان افزود: از این دانشگاه انتظار می‌رود در برگزاری نشست‌های تخصصی، تولید دستاوردهای علمی و پژوهشی شامل پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، مقالات و تألیف کتب در رابطه با دفاع مقدس نقش موثری را ایفا کند.

وی همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در انجام بازدیدهای علمی دانشجویان از پارک موزه دفاع مقدس، اجرای یادواره‌های شهداء، احداث یادمان شهدای‌گمنام در واحدهای دانشگاهی استان و برگزاری منظم و با کیفیت کلاسهای درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس و بهره‌مندی از اساتید معرفی شده توسط آن اداره را به منظور آشنایی بهتر دانشجویان با مفاهیم دفاع مقدس بسیار ارزشمند دانست و بر تداوم همکاری‌ها تأکید کرد.

همچنین مهدی سلطانی‌فر، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزاری مراسم قرار عاشقی در روزهای دوشنبه در جوار گلزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه، چاپ کتاب هفت فصل عاشقی مشتمل بر خاطرات رزمندگان، ایثارگران و جانبازان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان را از اقدامات این واحدآموزشی برشمرد.

انتهای پیام
captcha