رعایت حجاب و عفاف متناسب با محیط آموزشی دانشگاه باشد
کد خبر: 4064139
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

رعایت حجاب و عفاف متناسب با محیط آموزشی دانشگاه باشد

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه، بر رعایت این موضوع متناسب و در شأن محیط آموزشی و علمی دانشگاه تأکید کرد.

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد، امروز، 24 خردادماه در نشستی با حضور نمایندگان دختر نهادها و تشکل‌های دانشجویی با اشاره به وضعیت نامطلوب عفاف و حجاب در بدو حضوری شدن دانشگاه اظهار کرد: با وجود اینکه در این‌باره به ضرورت و اولویت کارهای فرهنگی اعتقاد دارم اما به عنوان بالاترین مسئول اجرایی این نهاد علمی و فرهنگی، خود را موظف می‌دانم از تمام راهکارها و ابزارهای لازم اجرایی برای حفظ و حراست از فضای فرهنگی و معنوی این مجموعه استفاده کنم.

وی مخالفت با فریضه عفاف و حجاب را ناشی از کم‌اطلاعی و بعضاً غرض‌ورزی برخی افراد توصیف کرد که تاکنون بیشترین فضاسازی و هجمه را علیه خیرخواهان و دلسوزان فرهنگ و اخلاق جامعه در پی داشته است.

کلانتری افزود: متأسفانه با بزرگ‌نمایی برخی اشتباهات، تحریف واقعیت‌ها و تخریب شخصیت افرادی که با حساسیت و دلسوزی خواهان سالم‌سازی محیط کار و تحصیل هستند، بستر لازم برای انواع انحرافات اخلاقی و معضلات فرهنگی در جامعه فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه، از همه دانشجویان به ویژه اعضای تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی و دانشجویی خواست با عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکر، دوستان خود را به رعایت این دستور صریح الهی تشویق کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف باید متناسب با محیط آموزشی دانشگاه و در شأن آن باشد، درباره نوع پوشش بانوان در دانشگاه بیان کرد: مهم‌ترین ضابطه دانشگاه در این حوزه، رعایت کامل پوشش اسلامی است اما در خصوص مصادیق آن باید به آیین‌نامه مصوب پوشش در دانشگاه رجوع و مطابق با آن رفتار شود.

رئیس دانشگاه یزد گفت: برای راهنمایی و تذکرات اولیه به دختران بدحجاب، از تعدادی از بانوان مجرب، آموزش‌دیده و آشنا به مباحث روان‌شناسی و روحیات دختران، دعوت به همکاری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در این نیمسال با توجه به فوریت اجرای دستور عمل ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی سریع دانشگاه، در بحث حجاب و عفاف با کمبود نیروی ماهر و آموزش‌دیده مواجه بودیم و مجبور شدیم حتی تعدادی از بانوان باتجربه را از خارج از دانشگاه دعوت به همکاری کنیم اما این وضعیت قطعاً در نیمسال آینده با جدیت و برنامه‌ریزی مناسب‌تر فرهنگی و تربیتی به نحو شایسته‌ای بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha