فرهنگ پیش‌نیاز هر کاری در جوامع امروزی است
کد خبر: 4064527
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

فرهنگ پیش‌نیاز هر کاری در جوامع امروزی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند با بیان اینکه اگر فرهنگ در بین مسئولان دغدغه شود قطعا خیلی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم می‌شود، گفت: پیش‌نیاز انجام هر کاری در جوامع امروزی فرهنگ است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی گتوندبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی و اخلاق مدیران، و شورای امر به معروف  ونهی از منکر همزمان با جلسه شورای اداری شهرستان گتوند، ۲۴ خرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل اسدپور، امام‌جمعه و رئیس شورا، حسین اسدی‌پور، فرماندار و نایب‌رئیس شورا، حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و جمعی از مسئولان در مصلای نماز جمعه شهرستان گتوند برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل اسدپور، امام‌جمعه گتوند در این جلسه بیان کرد: مردم در دوران امام رضا(ع) با اعتقاد به این امام و با مشرف شدن به حرم ایشان و استفاده از آموزه‌های دینی امام هشتم ولایت، به مقام و مرتبه‌ای بالا رسیدند؛ فردای قیامت آن قدر وسعت اعمالشان لبریز از تقوا و حسناتی است، که به سبب ساده‌آموزی از علی بن موسی الرضا(ع) نصیبشان شد، و این باعث می‌شود که فردای قیامت شاداب و مسرور با خداوند متعال روبرو شوند.

وی ادامه داد: هر وقت به اسلام ضربه‌ای وارد شد، از افراد مقدس‌نما و حزب‌الله نمایی بود که در دوران امام علی(ع) هم از این افراد کم نداشتیم، همین افراد امام علی(ع) را اذیت می‌کردند و این درسی برای تاریخ است.

حسین اسدی‌پور، فرماندار گتوند نیز در این جلسه ضمن قدردانی از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان، گفت: از مدیران ادارات انتظار می‌رود که ارتباطشان را با مدیران کل داشته باشند، برای بودجه ۱۴۰۱ تعامل و حضور پیدا کنند، و مشکلات شهر را با مدیران کل در میان بگذارند، ان‌شاءالله که بودجه ۱۴۰۱ بودجه خوبی باشد، و بتوانیم تخصیص را نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در خصوص فضای مجازی و صحبت‌هایی که امروز شد، کارهایی در کشور، استان و شهرستان انجام شده است، مدیران ما خصوصا مدیران آب و توزیع برق زحمات شبانه‌روزی می‌کشند، کارهای خوبی در حال انجام شدن است، انتظار می‌رود که در فضای مجازی همه کارها دیده شوند، هم کارهای مثبت اگر وجود دارد و انجام شده است هم کم‌کاری اگر وجود دارد دیده و تذکر داده شود.

همچنین حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند، نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر فرهنگ در بین مسئولان دغدغه شود قطعا خیلی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم می‌شود، گفت: پیش نیاز انجام هر کاری در جوامع امروزی فرهنگ است. وقتی در یک جامعه الگویی برای مصرف طراحی و فرهنگ‌سازی نشود قطعاً آن جامعه دچار مشکل خواهد شد.

یادآور می‌شود، در پایان سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند پس از اظهارنظر سایر اعضا مصوباتی در خصوص موضوعات جلسه به تصویب رسید.

داود طهماسبی

انتهای پیام
captcha