نگارش حدیث سلسله‌الذهب به همت ۱۱۴ خوشنویس ممتاز
کد خبر: 4065705
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
در سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور صورت می‌گیرد

نگارش حدیث سلسله‌الذهب به همت ۱۱۴ خوشنویس ممتاز

شهردار نیشابور از گردهمایی ۱۱۴ خوشنویس ممتاز و برجسته برای هم‌نویسی حدیث سلسله الذهب به خط نستعلیق در سالروز تاریخی ورود امام رضا(ع) به این شهرستان خبر داد.

شهردار نیشابورسیدحسن میرفانی، شهردار نیشابور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: ۱۰ تیرماه مصادف با سالروز تاریخی ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور است. بر اساس کتب تاریخی، امام رضا(ع) قریب سه هفته در شهر نیشابور اقامت کرده و پس از خروج‌شان حدیث سلسله الذهب توسط حضرت در این شهر قرائت شد و حدود ۱۸ هزار قلمدان مرصع به دست، از دانشمندان آن دوران در نیشابور، این حدیث را کتابت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر نیشابور همه ساله این روز تاریخی را گرامی می‏‌دارند اظهار کرد: به مناسبت گرامی‌داشت این روز، برنامه‌های متعددی با محوریت شهرداری در سطح شهرستان برگزار می‌شود و در سال جاری نیز برگزاری نشست تخصصی هجرت و تاریخ با همکاری جهاد دانشگاهی، شهرداری و آستان قدس رضوی در دستور کار است.

میرفانی تصریح کرد: گردهمایی ۱۱۴ خوشنویس ممتاز و برجسته برای هم‌نویسی حدیث سلسله الذهب به خط نستعلیق و برگزاری نمایشگاهی از آثار جدید و آثاری که از قبل بجا مانده با محوریت شاه محمود نیشابوری که قرآن را به خط نستعلیق در قرن دهم هجری نوشته، از دیگر برنامه‌های این روز است.

شهردار نیشابور ادامه داد: وبینار تخصصی شهری با موضوع «ورود امام رضا(ع) به نیشابور» و مسیر هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان با محوریت موضوعات شهری نیز در این روز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری چندین مراسم افتتاحیه و کلنگ‌‏زنی‏ با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال توسط شهرداری نیشابور به مناسبت سالروز ورود امام رضا(ع) به این شهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها خدمت شهرداری به مردم خوب شهر نیشابور است.

میرفانی در خصوص سطح کیفی فعالیت‌های نمادین در بزرگداشت این روز تاریخی گفت: در شورای ششم و شهرداری سعی بر تغییر نگاه داریم تا کار ماندگار بسیار وسیعی در این راستا انجام دهیم.

شهردار نیشابور تصریح کرد: اواخر سال گذشته با دانشگاه شهید بهشتی تهران برای ایجاد قرارگاه امام‌شناسی جهت کشف مکان رویداد سلسله الذهب، تفاهم‌نامه‌ای بسته شد که قرار است در فاز اول، به مناسبت سالروز تاریخی ورود امام رضا(ع) طرح خودشان را ارائه دهند تا بتوانیم همانند کاری که در حال حاضر در دنیا در مکان رویدادها انجام می‌شود، کاری فاخر در سطح ملی با اعتبارات دولتی انجام دهیم.

میرفانی اظهار کرد: ایجاد قرارگاه امام‌شناسی، اتفاق ماندگاری برای تشیع است و می‏‌شود با استفاده از این ظرفیت، نیشابور را مکانی برای امام‏‌شناسی زائران قرار داد.

وی گفت: همزمان با سالروز بزرگداشت ورود تاریخی امام رضا(ع) به نیشابور، این شهر میزبان مهمانان عالی‌رتبه کشوری و استانی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان کمیسیون حقوقی مجلس و استاندار خراسان رضوی خواهد بود.

هم نویسی حدیث سلسله الذهب به خط نستعلیق توسط 114 خوشنویس ممتاز

انتهای پیام
captcha