تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی
کد خبر: 4066084
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درخصوص نحوه پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی، گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش‌بینی کرده است و دولت تلاش می‌کند تا زیرساخت آن فراهم شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، اول تیرماه درخصوص نحوه پرداخت یارانه‌ها تا فراهم شدن زیرساخت کالابرگ الکترونیکی، گفت: قانونگذار روش کالابرگ را پیش‌بینی کرده است و دولت تلاش می‌کند تا زیرساخت آن فراهم شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه نقدی تداوم خواهد داشت.

وی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی جدید تعاون، به تشریح مصوبات هیئت وزیران پرداخت.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: پیرو وعده‌ رئیس جمهور در سفر به شهرستان‌ ورامین درباره تشکیل فرمانداری ویژه در این منطقه، هیئت دولت موضوع را بررسی و تصویب کرد که بر این اساس، وزارت کشور مکلف شد فرمانداری ورامین را به فرمانداری ویژه ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه پیش از این دولت لایحه‌ای را به‌منظور اصلاح دو موضوع در بودجه کل کشور به‌صورت دو فوریتی تقدیم مجلس کرده بود، اظهار کرد: موضوع بحث، پیش‌بینی منبع تأمین قیر در لایحه بودجه امسال بود و منابع از منظر دولت، قابلیت اعمال نداشت ‌اما به‌منظور حمایت از حوزه‌های راه‌سازی به ویژه شهرداری‌ها در این زمینه پیشنهاد اصلاحی ارسال شده بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: همزمان پیشنهادی به‌منظور کاهش آوار تورمی که در قانون بودجه وجود دارد، مبنی بر نحوه محاسبه نرخ حقوق ورودی مطرح شد که دولت پیشنهاد داد حقوق ورودی برخی از کالاها از چهار درصد به یک درصد کاهش یابد اما متأسفانه مجلس با این دو فوریت پیشنهادی دولت موافقت نکرد.

وی در همین خصوص بیان کرد: امروز مجدداً در جلسه هیأت دولت پیشنهادهای مجزایی که وزرای نفت و صمت به دولت ارائه کرده بودند، بررسی و استدلال‌های مختلف مطرح و نهایتاً مقرر شد ضمن استرداد لایحه قبلی، دو لایحه مجزا با قید دو فوریت تقدیم مجلس شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه گمان بر این بود که تجمیع این دو لایحه ممکن است منجر به تصمیم‌گیری متفاوتی در مجلس شده باشد، افزود: بر این اساس به‌طور مجزا این لایحه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز هیئت وزیران، گفت: مطابق گزارشی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی درباره میزان خرید گندم از کشاورزان ارائه شد، تاکنون بیش از سه و نیم میلیون تُن گندم از داخل خریداری شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین با توجه به تصمیمی که پیش از این اتخاذ شده بود، برای جلوگیری از کشتار جوجه‌های یک روزه، شش و نیم میلیون تُن جوجه یک روزه بین روستائیان عزیز به‌صورت رایگان توزیع شده است که وزارت جهاد در حال پیگیری مراحل واکسیناسیون هست.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون مالیات واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای گران‌قیمت، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود، افزود: یکی از اولویت‌های دولت، فوریت و تسریع در تصویب آیین نامه‌های تکلیفی است که مجلس اجرای آن را بر عهده دولت گذاشته و بر این اساس این آیین‌نامه‌ها باسرعت بیشتری در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha