بیکاری جوانان خراسان شمالی در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد
کد خبر: 4066103
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

بیکاری جوانان خراسان شمالی در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد خواستار رسیدگی رئیس‌جمهور به مشکلات فرهنگی، کم آبی بی‌سابقه و بیکاری قشر جوان در سفر به استان شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، پیش از سفر استانی هیئت دولت به خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات خراسان شمالی بیکاری قشر جوان است که سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به شرایط صنعتی استان اظهار کرد: مشکل بیکاری جوانان باعث دشواری و افزایش سن ازدواج در این قشر پر انرژی و فعال می‌شود و این در حالی است که استان پتانسیل‌های صنعتی بسیاری دارد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آمارهای منتشر شده افزود: خراسان شمالی استان کم برخورداری نسبت به سایر استان‌های کشور است و رفع مشکلات این استان و همچنین کاهش شکاف آماری بین خراسان شمالی با دیگر استان‌ها نیازمند تمرکز بیشتری است.

افزایش بودجه در طرح‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فرهنگی در حاشیه شهرها و محله‌ها اشاره داشت.

وی تصریح کرد: بیکاری، مشکلات و مصائب مختلفی را به دنبال دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مشکل فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: اجرای طرح‌های محله اسلامی اجماع محور و همچنین احداث اماکن ورزشی و فرهنگی کمک شایانی به این معضل داشته است.

وی با درخواست افزایش بودجه در این بخش‌ها بیان کرد: طرح‌های مذکور اثر مثبتی در راستای رفع مشکلات فرهنگی در محلات کم برخوردار دارد اما تحقق نتیجه مورد انتظار، نیازمند همت ملی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری از رئیس‌جمهور درخواست کرد افزایش بودجه برای حل مشکلات فرهنگی در حاشیه شهرها با احداث اماکن فرهنگی و تفریحی را برای نوجوانان و جوانان مورد توجه ویژه قرار دهد.

کم آبی بی‌سابقه در دشت‌های استان

نماینده ولی‌فقیه در استان رفع مشکل کم آبی را از دیگر خواسته‌های مردم خراسان شمالی دانست و بیان کرد: طی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری در تامین آب شرب و همچنین آب کشاورزی در خراسان شمالی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در این زمینه افزود: پیش از این اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکل کم آبی در استان انجام شده که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: تخصیص اعتبار به پروژه انتقال آب از پارک جنگلی پلنگ دره به مرکز استان و همچنین لای‌روبی مسیر انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد سبب افزایش کیفیت آب شرب مردم می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه‌های متفاوتی در این حوزه طی سال‌های اخیر اجرایی شده است، گفت: انتقال آب‌های مرزی باید در اولویت رفع این مشکل قرار گیرد که نیازمند اعتبار ملی است.

 

انتهای پیام
captcha