تربیت کادر گام دوم انقلاب نیازمند توجه به آموزش و پرورش است
کد خبر: 4066221
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲

تربیت کادر گام دوم انقلاب نیازمند توجه به آموزش و پرورش است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تربیت کادر گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، گفت: همه اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و اقدامات آن‌ها در زمینه تربیت دانش‌آموزان گره خورده است.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عصر پنج‌شنبه، 2 تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه این باور ماست که تربیت کادر گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند توجه به آموزش و پرورش است، افزود: همه اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و اقدامات آن‌ها در زمینه تربیت دانش‌آموزان گره خورده است.

وی بر لزوم توجه به دو موضوع محوری معلم و محتوا در آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: بدون توجه به این دو موضوع مهم سایر اقدامات ما نیز ابتر خواهد بود چرا که معلم خوب و در تراز انقلاب اسلامی قابلیت دارد که نیروی 50 ساله دوم انقلاب را تربیت کند‌ و محتوای کیفی نیز می‌تواند آرمان‌ها، آموزه‌ها و انگیزه‌های  انقلاب اسلامی را رشد و توسعه دهد.

عزیزی، این دو مهم را رسالت شوراهای آموزش و پرورش دانست و گفت: هم شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و هم شورای آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها باید به این دو موضوع توجه کنند و دقیقا مجلس شورای اسلامی نیز حامی این دو امر مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان فارس 5 متر و این سرانه در شیراز 30 سانتی متر است، افزود: این سرانه یک فاجعه برای آموزش این کلان شهراست و لازم است توسط وزیر‌ آموزش و پرورش پیگیری و حل شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در شیراز به حدود 40 نفر رسیده است، افزود: این موضوع کیفیت آموزش و تربیت را با مشکل مواجه کرده است و امید است این موضوع در اقدامی جدی در شیراز حل و فصل شود.

عزیزی، کمبود و به روز نبودن تجهیزات آموزشی مدارس به ویژه در هنرستان‌ها را یکی دیگر از مشکلات شهر شیراز بیان کرد و گفت: باید علم و تجهیزات آموزشی در مدارس ما نیز به روز باشد.

وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی نزدیک به 320 هزار نفری در شیراز، گفت: شیراز نیازمند گسترش نواحی است چرا که هیچ ناحیه‌ای امکان سرکشی و رفع مشکلات آموزشی و پرورشی روستاهای اطراف شیراز را ندارد. برای منطقه سیاخ نیز در گذشته توافق شده و در مجموع لازم است 2 ناحیه دیگر به آموزش و پرورش شیراز اضافه شود.

نبود مجموعه خدماتی و رفاهی برای بازنشستگان آموزش و پرورش در استان، از دیگر مسائلی بود که عزیزی به آن اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا با تامین زمین برای این امر، یک مجتمع بزرگ رفاهی ویژه بازنشستگان پایه‌گذاری شود تا بازنشستگان آموزش و پرورش فارس نیز از این فرصت بهره‌مند شود.

عزیزی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیمی درست در مورد دانشگاه فرهنگیان و فضاهای ورزشی به عنوان بخش دیگری از مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش استان فارس و شیراز، گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای 37 شهرستان استان فارس کافی نیست و این اعداد و ارقام پاسخگوی نیازهای عقب افتاده فارس نیست.

انتهای پیام
captcha