تلاش برای مبارزه با فساد در نیجریه از طریق امامان مساجد
کد خبر: 4066252
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

تلاش برای مبارزه با فساد در نیجریه از طریق امامان مساجد

یک بنیاد مبارزه با فساد در نیجریه امامان مساجد ایالت کادونا را برای تبلیغ علیه فساد آموزش می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Nation Online، فؤاد عدیمی مدیر اجرایی بنیاد عدالت (Just Foundation) که این دوره آموزشی را همکاری جامعه اسلامی الحبیبیه برگزار کرد گفت که فساد چالش بزرگی است که پیشرفت نیجریه را به تاخیر می اندازد.

عدیمی تصریح کرد: برای مبارزه با فساد در نیجریه، مکان‌های مذهبی باید درگیر شوند، از این رو نیاز به آموزش امامان مساجد احساس می‌شود. راهنمای خطبه‌ها توسط جامعه اسلامی الحبیبیه تالیف شده است.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا تلاش‌های رهبران دینی خود را در بحث فساد در جامعه خود کامل کنیم. همه قبول داریم که مشکل عمده‌ای که در این کشور داریم و باعث تاخیر رشد و توسعه ما شده فساد است. ما از رهبران دینی خود می‌خواهیم که بیشتر در مورد مبارزه با فساد صحبت کنند و به همین دلیل است که کتابی نوشتیم و می‌خواهیم آنها را در مورد نحوه استفاده از آن راهنمایی کنیم.

عدیمی گفت: ما مطمئن هستیم که این برنامه تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. ما در حال شروع هستیم و معتقدیم باز هم به لطف خدا آن را بیشتر خواهیم کرد تا به همه جا برسد.

فساد در نیجریه باعث شده که این کشور با وجود درامدهای بالای نفتی، توسعه چندانی نداشته باشد. در سال 2021، این کشور در بین 180 کشور فهرست شده در فهرست فساد سازمان شفافیت بین‌الملل در رتبه 154 قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha