اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان
کد خبر: 4068277
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با خبر اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: اتصال یک هزار و ۲۰۰ تولیدکننده استان به بازار هدف یکی از مزیت‌های این طرح است.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ظهر امروز 12 تیر در جلسه کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اجرا شد، افزود: اتصال یک هزار و ۲۰۰ تولیدکننده استان به بازار هدف یکی از مزیت‌های این طرح است.

وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان اجرایی شده که در این راستا طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از رویکردهای توسعه اشتغال و از طرح‌های موفق در جهت توسعه اشتغال در کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از محورهای این طرح شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، متذکر شد: در طرح ملی توسعه اشتغال خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

منصفی‌راد با بیان اینکه پنج هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی در ثبت‌نام اولیه طرح، نام‌نویسی کردند، افزود: این طرح یک هزار و ۳۰۰ نفر را تحت پوشش می‌گیرد و سعی دارد تا مشکل بازار فروش و خدمات تولیدگران استان سمنان را حل کند تا شاهد توسعه اشتغال باشیم.

جعفر کاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز با بیان اینکه فروش محصولات و تولیدات مشاغل خانگی، یکی از حلقه‌های گمشده و مغفول مشاغل خانگی در سراسر استان محسوب می‌شود، افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به مقوله بازار نگاهی ویژه دارد.

به گفته وی؛ یکی از فعالیت‌های ارزشمند و خوبی که در کشور انجام شده می‌توان به برگزاری نشست‌های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده اشاره کرد که توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha