برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرصتی برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است
کد خبر: 4068409
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرصتی برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان گفت: اوقات فراغت در صورتی‌که با برنامه‌‏ریزی و هدف‌گذاری مناسب همراه باشد، یک فرصت مهم برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است.

برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرصتی مناسب برای کاهش آسیب‌‏های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان، عصر روز گذشته، 12 تیر در مراسم افتتاحیه کلاس‌های تابستانی کانون محمد رسول الله(ص) سمنان در مسجد الزهرا(س) با بیان اینکه فعالیت‌های مختلفی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» طراحی شده است اظهار کرد: هرکدام از این برنامه‌ها با هدف تحقق جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت‌آموزی و نشاط بخشی در تابستان ۱۴۰۱ در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با تأکید بر اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب ۳ شبستان فرهنگ، نوآوری و هنر در رواق‌های ۱۲ گانه رسانه، همدلی، دانش، کتاب، نور، ترنج، قلم، نمایش، فیلم، سرود، کارآفرینی و فناوری در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، متذکر شد: ایجاد فضای مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

به گفته وی در کانون‌های مساجد استان سمنان تلاش می‌شود با تدوین برنامه‌های مختلف برای جذب جوانان به مساجد در جهت ماندگاری آنان نیز اقدام شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه کلاسهای تابستانی در مساجد ظرفیتی ارزشمند برای بچه‌های مسجد است، گفت: برگزاری کلاسهای متنوع در حوزه‌های آموزشی، مهارتی، تربیتی، فرهنگی، هنری و قرآنی در دستو کار کانون‌های مساجد است تا در راستای ارتقای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی و اصول دین محور برنامه‌های کانون‌ها قرار گیرد، افزود: طرح تربیت قاری قرآن و مسابقات قرآن بچه‌های مسجد دو برنامه مهم قرآنی در کانون‌های مساجد است که بچه‌های مسجد از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام موسوی خانواده‌ را محور برنامه‌ها دانست و افزود: باید با حمایت و مشارکت خانواده‌ها به رونق کلاس‌های تابستانی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خود همراهی لازم را داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان سمنان با تأکید براینکه کلاس‌های تابستانی در مساجد ظرفيتی ارزشمند برای بچه‌های مسجد است، ادامه داد: شرکت در اين کلاس‌ها منجر به ارتقای اعضای کانون‌ها در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و مهارتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha