ایران ویژند و لزوم فعالیت تولیدکنندگان پوشاک و صنایع وابسته در فضای مجازی
کد خبر: 4074145
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

ایران ویژند و لزوم فعالیت تولیدکنندگان پوشاک و صنایع وابسته در فضای مجازی

نخستین نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی ایران ویژند در حالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان می‌دهد که جای خالی فعالیت ویژند‌های داخلی و معرفی تولیدات عفیفانه در فضای مجازی به شدت احساس می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، در حالی که بخش قابل توجهی از زنان و دختران جامعه به استفاده از پوشاک عفیفانه، شکیل و به روز علاقه‌مند هستند، اما از آنجا که فعالیت ویژند‌های داخلی در فضای رسانه‌های مجازی و کسب و کار‌های اینترنتی خالی است اغلب برای تهیه محصولات مورد نظر خود با مشکل مواجه می‌شوند.

در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در بازدید از نخستین نمایشگاه ایران ویژند خواستار فعالیت ویژند‌های تولیدکننده پوشاک عفیفانه در فضای مجازی شد، محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی حرف اول را در ترویج و توسعه فرهنگ، هنر و ایده‌های انسانی در همه جامعه بشری می‌زند و اولویت اول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در «معرفی و ترویج»، فضای مجازی است.

وی در پایان تصریح کرد: یقیناً هیچ حوزه‌ای از این امر مستثنا نیست و در زمینه مد و لباس باید به موضوع فعالیت تولیدکنندگان و ویژند‌های مد و پوشاک ایرانی اسلامی در فضای مجازی بیش از هر جای دیگر توجه کرد.

البته مشکل فقط برای مصرف‌کنندگان این نوع محصولات نیست که تولیدکنندگان نیز به دلیل معرفی نکردن گسترده محصولاتشان به بازار از طریق فضای مجازی، چه در صنعت مد و پوشاک و چه در صنعت پارچه بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست می‌دهند. در این میان، اما هستند تولیدکنندگانی که با رویکرد صحیح و استفاده از ابزار‌های روز، محصولات خود را در فضای مجازی به عموم مردم معرفی کرده و از این رهگذر توفیقات ارزشمند و قابل توجهی هم داشته‌اند.

فرزانه وفادار مدیر یکی از نخستین مجموعه‌های تولیدی پوشاک حجاب و عفاف در کشور با یک شعبه فعال در تهران، درباره استفاده ویژند خود از فضای مجازی گفت: ما از طریق فضای مجازی که سال‌‎ها است در آن فعالیت کرده و به معرفی تولیداتمان پرداخته‌ایم، توانسته‌ایم محصولاتمان را به سراسر ایران ارسال و حتی به خارج از کشور صادر کنیم.

وی با تأکید بر لزوم داشتن صداقت با مشتری در فضای مجازی تصریح کرد: در طول ۱۴ سال فعالیتمان البته پیوسته تلاش کرده‌ایم تا عکس و فیلم‌های واقعی از تولیداتمان به مشتریان ارائه دهیم تا آنان بنا بر واقعیت محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. در چنین حالتی وقتی مشتری بعد از دریافت سفارش خود می‎بیند که کالای خریداری شده عیناً با عکس و فیلم درج شده در کانال یکی است قطعاً به ویژند اعتماد می‌کند که این بزرگترین سرمایه تولیدکنندگان حوزه مد و پوشاک است.

وفادار با بیان اینکه امروزه ویژند‌های ایرانی در فضای مجازی فعال‌تر شده‌اند بر لزوم حضور پررنگ‌تر تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه در فضای مجازی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: اگر بستری باشد که با امنیت بتوان در آن محصولات را معرفی کرد و افراد بتوانند با تضمین کیفیت محصولات حجاب و عفاف را تهیه کنند، قطعاً در ترویج فرهنگ پوشش عفیفانه و حجاب اسلامی مؤثر خواهد بود که این بالاترین هدف تولیدکنندگان محصولات حجاب است.

همچنین سیدرضا قدوسی‌فر تولید و عرضه‌کننده پارچه در کشور با بیان اینکه ویژند متبوعش به تازگی در فضای مجازی ورود کرده گفت: فضای مجازی در توسعه کسب و کار‌ها و معرفی بهتر محصولات به جامعه نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه حضور در بازار‌های جهانی از شاهراه فضای مجازی می‌گذرد افزود: برخی از همکاران ما که زودتر وارد این عرصه شده‌اند توفیقاتی داشته‌اند که امید داریم با حضور همه تولیدکنندگان پارچه کشور در فضای مجازی، بتوانیم محصولات ایرانی را به جهان معرفی و در بازار‌های جهانی مطرح کنیم.

در همین حال مجتبی جعفری رئیس اتحادیه پارچه تهران با اشاره به اینکه با رشد و توسعه فضای مجازی و پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر اینترنت و فضای مجازی تأثیر بسیار زیادی در همه عرصه‌های زندگی بشر و به خصوص فضای کسب و کار داشته است، افزود: باید در نظر داشت که ما نتوانسته‌ایم فضای مجازی را آن‌چنان که باید و شاید درک و از آن بهره‌برداری کنیم که همین مسئله باعث شده که مقدار زیادی از بازار‌های جهانی عقب بمانیم.

وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کاهش بروکراسی اداری و مدیریتی فعال با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت زمینه را برای فعالیت‌های دو چندان تولیدکنندگان ایرانی در فضای مجازی آماده کند.

یادآوری می‌شود نخستین نمایشگاه «ایران ویژند» ویژه نمایش محصولات برند‌های تخصصی در حوزه مد و لباس به همت کارگروه مد و لباس و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و سازمان‌ها؛ و نهاد‌های دیگر برگزار شد در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران روز سوم مردادماه گشایش یافت.

این رویداد که قرار بود تا پنجم مرداد با تکیه‌بر توانمندی طراحان، تولیدکنندگان و برند‌ها از بخش غیررقابتی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برقرار باشد، با یک روز تمدید مهلت برگزاری تا امروز ششم مردادماه ۱۴۰۱ میزبان علاقه‌مندان و فعالان صنایع نساجی و پوشاک در رشته‌های گوناگون از سراسر کشور بود.

جمعی از فعالان حوزه مد و لباس شامل تولیدکنندگان، مدیران مؤسسات تک منظوره و چند منظوره و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های طراحی پارچه و لباس، محصولات عفاف و حجاب، کیف و کفش، زیورآلات و بسته‌بندی در این رویداد جدیدترین دستاورد‌های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

گروه‌های کالایی ایران ویژند شامل محصولات و برند‌های پوشاک زنانه استان‌های کشور، چرم، سامانه مد و لباس کشور، دانشکده مهارت و کارآفرینی پوشاک، چادر ایرانی و روسری است.

انتهای پیام
captcha