عرضه آثار اسلامی و قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی
کد خبر: 4074670
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
از سوی شورای حکمای مسلمان صورت می‌گیرد؛

عرضه آثار اسلامی و قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر با عرضه آثار اسلامی و قرآنی در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور می‌یابد.

عرضه آثار قرآنی و اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزیبه گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، این نمایشگاه از سوم آگوست 2022(12 مردادماه) در مرکز کنفرانس‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی آغاز می‌شود و تا 7 آگوست(16 مرداد) ادامه دارد.

شورای حکمای مسلمان با مجموعه کتب و منشورات خود با موضوعات فکری و ضد نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و تعصب که به منظور نشر ارزش‌های خیرخواهانه، محبت، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان بشریت تألیف شده است، در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

«گفتار الطیب» تأ‌لیف احمد طیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمان، «شیخ الازهر و پاپ، مسیر دشوار؛ نگاهی به منشور برادری انسانی» تألیف «محمد عبدالسلام»، دبیرکل شورای حکمای مسلمان، «فتوا و ضوابط آن و مسئولیت مفتی و سؤال‌کننده» به قلم «احمد معبد عبدالکریم» عضو هیئت علمای ارشد الازهر، «عشق در قرآن کریم» اثر «غازی الهاشمی»، عضو شورای حکمای مسلمان، «آیا شرق و غرب متحد می‌شوند؟» به قلم «محمد عرفه»، «با خدا» تألیف شیخ محمد غزالی، «شیوه‌های تفکر در عقیده» تألیف عماد خفاجی، «اندیشه دینی و مسائل معاصر» از آثار مرحوم «محمود حمدی زقزوق»، عضو سابق هیئت علمای ارشد الازهر و شورای حکمای مسلمان از کتب و منشورات این شورا برای عرضه در نمایشگاه اندونزی خواهد بود.

برگزاری سلسله نشست‌های اسلامی در اندونزی

غرفه شورای حکمای مسلمان همچنین در این رویداد تعدادی سمینار فرهنگی با موضوع موضوعات و مسائل مهم جوامع اسلامی از جمله «ابعاد انسانی تمدن اسلامی»، «نقش جوانان در ساخت محیط زیست بهتر»، «چگونگی رویارویی با اسلام‌هراسی»، «برادری انسانی در جامعه اندونزی» و «نقش زبان عربی در خدمت به شریعت اسلامی» برگزار می‌کند و علمای الازهر و جهان اسلام در آن سخنرانی خواهند کرد.

امسال شورای حکمای مسلمان در نمایشگاه اندونزی غرفه ویژه خواهد داشت و این غرفه در سالن «A» در مرکز کنفرانس‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha