برگزاری دهمین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در سراسر کشور
کد خبر: 4075544
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
میکائیل باقری خبر داد:

برگزاری دهمین سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در سراسر کشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) و تجلیل از مقام ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس، روز پنج‌شنبه ۱۳ مردادماه مصادف با ششم‌ماه محرم‌الحرام در میعادگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

میکائیل باقریپیام عاشورا سراسر درس عبرت است و هر یک از شهدا و حاضران کاروان کربلا به‌عنوان الگو‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند. عاشورا علاوه بر تأثیر اخلاقی ابعاد اجتماعی فراوانی را پیش روی بشر امروز گذاشته است که بکار گیری هر یک از این بعد‌ها زمینه رسیدن به مدینه فاضله و سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌کند. جوانان می‌توانند به تأسی از «حضرت علی‌اکبر (ع)» و «قاسم بن الحسن(ع)» نقشی پررنگ و مؤثر در پیشرفت اهداف انقلاب داشته باشند.

در همین راستا میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری دهمین سوگواره «احلی من العسل» خبر داد و گفت: تأسیس و شکل‌گیری هیئت‌ها و مجالس مذهبی یکی از قوی‌ترین و کارآمدترین عوامل حیات دین و مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ بوده و نقش بسیار مهمی را در حفظ و حراست و گسترش اسلام ناب محمدی و نشر معارف اهل بیت(ع) ایفا کرده و می‌کنند، به‌گونه‌ای که در دل خود از هر قشر و صنف و نژادی را جای داده و کارآمدترین پایگاه روشنگری برای عالمان دینی و خاستگاه فکری و معنوی اندیشمندان و مبارزان و انقلابیون و جوانان حق جو و خداجو بوده است.

باقری افزود: نهضت حسینی و فرهنگ عاشورا، سینه به سینه، خانه به خانه، نسل به نسل و خاک به خاک منتقل شده و گستره آن به حدی بوده است که پیر و جوان، مرد و زن، کودک و بزرگ، عالم و عامی، استاد و شاگرد، حوزوی و دانشگاهی، فقیر و غنی، کارمند و بازاری، رئیس و مرئوس و ... را مجذوب خود کرده و بر گرد بیرق حیات‌بخش و عَلَم وحدت‌بخش عزای حسینی جمع نموده و مستحکم‌ترین تشکل‌های مردمی و پایگاه‌ها و سنگر‌های مقاومت را در برابر مهاجمان فرهنگی و نظامی مسلح به سلاح‌ها و روش‌های مدرن و پیچیده، پدیده آورده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حال که تهاجم فرهنگی روزبه‌روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و دشمن هر روز با استفاده از انواع دستاورد‌های نوین مانند ماهواره، اینترنت، مجلات مبتذل، رمان‌های منحرف کننده، شبکه‌های اجتماعی و ... ایمان جوانان و نوجوانان را که از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه اسلامی ما می‌باشند مورد هدف قرار داده است، بی‌شک تشکیل هیئت‌های مذهبی معلمان و دانش‌آموزان می‌تواند یکی از بهترین سنگر‌ها و مستحکم‌ترین دژ‌ها در مقابل تهاجم فرهنگی است.

باقری تصریح کرد: در همین راستا و با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت و دیگر خلقیات نیکو و نیز در راستای اجرای فعالیت ۳-۸ ذیل برنامه شماره ۱ از برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی از زیر نظام برنامه درسی، دهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در هفته امر به معروف و نهی از منکر، به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به‌ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام و تجلیل از مقام ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس، ساعت ۱۰ روز ۱۳ مردادماه، مصادف با ششم ماه محرم‌الحرام، با رعایت آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، ستاد مقابله با کرونای استان‌ها، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، کسب مجوز‌های لازم و بر اساس قوانین و ضوابط مربوط، در میعادگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای برگزاری این مراسم که در سال گذشته هم علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دانش‌آموزان با مدیریت جهادی همکاران استان‌ها و شور و شوق حسینی نوجوانان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت محدود برگزار شد، طی چند جلسه مشترک با حضور اعضای ستاد برگزاری از جمله وزارت آموزش و پرورش، گروه معارف سازمان صدا و سیما، ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) و سایر ارگان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط، هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است تا این مراسم در فضایی سرشار از معنویت برگزار شده و به طور زنده و مستقیم در سراسر کشور شاهد عزاداری دانش‌آموزان و نوجوانان عزادارمان باشیم و باری دیگر یک کار مشارکتی و جهادی را به منصه ظهور بگذاریم.

باقری در پایان گفت: تجمع مرکزی دانش‌آموزان شهر تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران در امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha