ویژه‌برنامه‌های مدیریت قرآن و عترت آستان حضرت معصومه(س) در محرم
کد خبر: 4075959
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

ویژه‌برنامه‌های مدیریت قرآن و عترت آستان حضرت معصومه(س) در محرم

برگزاری دروس اخلاق ویژه مدیران و خدام افتخاری آستان، محفل روضه خوانی نوجوانان قاسمیون، مسابقه مداحی «حب الحسین»، مسابقه ملی «آیه‌های نور» و پویش ملی «نذر تلاوت» از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت معارف قرآنی و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ویژه ماه محرم است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برنامه‌های مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همزمان با ماه محرم اعلام شد.

این برنامه‌ها همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با محوریت بخش‌های مختلف مدیریت معارف قرآن و عترت شامل اداره آموزش و مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت در حال برگزاری است و برخی همزمان با عاشورا و اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

برگزاری درس اخلاق آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس، ویژه مدیران و خدام افتخاری در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در سالن محراب و شبستان نجمه خاتون(س) از نخستین برنامه‌های مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس در ماه محرم بود.

برگزاری درس اخلاق با حضور حجت الاسلام شجاعی با موضوع «رسالت شیعیان در امتداد عاشورا» از دیگر برنامه‌های اداره آموزش آستان مقدس بانوی کرامت در ماه محرم برای خدام افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) است که همزمان با روزهای یک‌شنبه از ساعت۱۷ تا ۱۸ در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

مسابقه ملی «آیه‌های نور در مکتب امام حسین(ع)» ویژه برنامه‌ای است که مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) بامشارکت حوزه علمیه خواهران کشور برای سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود که در این مسابقه نوجوانان شرکت کننده با محوریت تفسیر سوره مبارکه فجر در قالب آزمون مجازی در پرتال مرکز قرآن و حدیث به سؤالات و پرسش‌های طرح شده پاسخ می‌دهند و کودکان شرکت کننده در این مسابقه نیز ۲۰ حدیث منتخب را ضبط کرده و فایل ضبط شده را در آیدی اعلام شده برای بررسی ارسال می‌کنند.

مسابقه ملی «آیه‌های نور در مکتب امام حسین(ع)» از عاشورا تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد و تبلیغات مربوط به این مسابقه از طریق شبکه‌های سیما از جمله شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان اطلاع رسانی خواهد شد.

محفل عزاداری نوجوانان «قاسمیون» با مشارکت واحد کودک و نوجوان و مرکز قرآن و حدیث با حضور فراگیران مرکز و اجرای مداحان و قاریان مرکز قرآن و حدیث در دهه اول محرم همه روزه از ساعت ۱۷الی ۱۹ در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس برگزار و در کنار محفل مداحی مباحث مرتبط با عاشورا و قیام امام حسین(ع) نیز برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در محفل از سوی استادان تبیین می‌شود.

مسابقه مداحی «حب الحسین» با محوریت مداحی و دکلمه‌خوانی ویژه کودکان ۸ تا ۱۸ ساله از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای کودکان و نوجوانان در ماه محرم است که زمان برگزاری آن در ماه محرم متعاقباً از طریق سایت مرکز قرآن و حدیث اعلام خواهد شد، این مسابقه در سطح ملی به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

برگزاری پویش ملی « نذر تلاوت» از دیگر برنامه‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در ماه محرم است که بر اساس آن، قاریان و حافظان قرآن کریم در هیئات و مساجد و تکایا به اجرای تلاوت مجلسی قرآن کریم با محوریت آیات حسین(ع) و آیاتی که بیانگر فضایل اهل بیت(ع) است می‌پردازند.

این پویش با هدف گسترش فرهنگ انس با قرآن در میان قشر کودک و نوجوان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان از سراسر کشور با محوریت تکایا و هئیت های مذهبی و مساجد می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha