پنجم مهر، آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی مهر محرم است
کد خبر: 4077131
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

پنجم مهر، آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی مهر محرم است

دبیر سوگواره مهر محرم گفت: پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» منتشر شد و بر این اساس، پنجم مهر آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره است.

پنجم مهر، آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی مهر محرم است

به گزارش ایکنا از سمنان، میثم قدس‌پور، دبیر سوگواره مهر محرم، امروز، 18 مرداد، در جمع خبرنگاران، از برگزاری پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال «مهرمحرم» ذیل سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» خبر داد:

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری قمری، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و همکاری نهادهای استانی، ملی و بین‌المللی ذیل سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش ملی تولید محتوای دیجیتال « مهرمحرم » را برگزار می‌کند.

قدس‌پور با تأکید بر اینکه سوگواره ملت امام حسین علیه السلام برآمده از سه سوگواره حسینی اشراق، بوی سیب و مهر محرم است یادآور شد: این سوگواره در سال‌های گذشته در بستر فضای مجازی برگزار می‌شد و این سه سوگواره با هدف هم‌افزایی‌، تخصصی‌سازی و تمرکز بر اهداف مشترک در طی سال، تحت عنوان سوگواره ملت امام حسین (ع) فعالیت جدید خود را آغاز کرد که بر اساس مصوبات شورای راهبری سوگواره‌ها، بخش عکس و ویدئو برعهده سوگواره «مهرمحرم» خواهد بود.

دبیر سوگواره مهر محرم؛ هدف کلی این سوگواره را جلب مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای عاشورایی در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوای دیجیتال با موضوع‌ها و محورهای اصلی «هنر جهاد تبیین و غیرت دینی»، «هیئات خانگی و تربیت حسینی» و «مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی» دانست.

قدس‌پور در خصوص عناوین کامل موضوعات این سوگواره متذکر شد: این موضوعات شامل حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاه‌پوش نمودن فضا، نوحه سرایی کودکان، نوجوانان و مداحان، تعزیه‌خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا، آئین‌ها و سنت‌های عزاداری محرم در اقصی نقاط شهرها و روستاهای کشور، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئات‌ و تکایای مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئات‌ و خیمه‌های مجازی، ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر است.

به گفته وی؛ موضوع کمک مومنانه و همدلی حسینی شامل رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مومنانه)، نذر ماسک، نذر ارزاق و غیره، فعالیت‌های جهادی، خادمین حسینی، فعالیت موکب‌های حسینی، راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، عاشورا معرفت و بصیرت، نماز و عاشورا، دشمن‌شناسی و عاشورا، سواد رسانه‌ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا)، درس‌های عاشورا برای نسل امروز، درس‌های راهبردی زیارت عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

قدس‌پور در خصوص روش‌های شرکت در پویش تولید محتوای عمومی اظهار کرد: روش اول از طریق نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #ملت_امام_حسین #من_حسینی_ام #مهر_محرم و روش دوم از طریق ثبت‌نام و بارگذاری در سایت مهرمحرم به آدرس: www.MehreMoharram.ir است و محتواهای تولیدی در همه قالب‌های عکس و ویدئو می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

دبیر سوگواره مهر محرم در خصوص مقررات شرکت در این سوگواره یادآور شد: شرکت عموم مردم و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در پویش تولید محتوای «مهر محرم» آزاد است، محدودیتی در تعداد آثار ارسالی هر فرد در قالب‌های مورد پذیرش پویش وجود ندارد، محتواهای پویش می تواند با گوشی تلفن همراه تولید شده باشد، جهت اطمینان از شرکت اثر در پویش، شایسته است که اطلاعات مورد نیاز در صفحه ویژه پویش عمومی در سایت مهرمحرم نیز بارگذاری شود.

دبیر سوگواره مهر محرم با تأکید بر اینکه ۳۰ اثر برگزیده پویش عمومی هرکدام؛ لوح سپاس، یادبود و ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی را دریافت می‌کنند گفت: قالب‌های پویش تولید محتوای حرفه‌ای، در بخش عکس شامل تک عکس حرفه‌ای و مجموعه عکس و در بخش ویدئو شامل فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای (داستانی کوتاه ، مستند)، پویانمایی ، موشن گرافیک و نماهنگ می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار، پایان ماه صفر مطابق با ۵ مهر ۱۴۰۱ است و زمان و مکان مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان متعاقباً اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود آدرس دبیرخانه این سوگواره «سمنان، بلوار قدس ، فرهنگسرای کومش، مجتمع دیجیتال کومش، دبیرخانه دائمی سوگواره مهرمحرم»، تلفن: ۰۲۳۳۳۳۳۲۵۱۱ کدپستی : ۳۵۱۳۶۹۸۷۹۱، و پست الکترونیکی: MehreMoharram@gmail.com وبسایت : www.MehreMoharram.ir است.

انتهای پیام
captcha