خبرنگاران با بهره‌گیری از هنر رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازند
کد خبر: 4077542
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

خبرنگاران با بهره‌گیری از هنر رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازند

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه کار رسانه و فعالان رسانه‌ای این است که با بهره‌گیری از هنر رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازند، گفت: مطالبه‌گری وظیفه ذاتی رسانه‌هاست.

رسانه‌ها با بهره‌گیری از هنر رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازند

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان، ۲۰ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه امروزه جنگ در عرصه‌های بین‌المللی به سمتی سوق پیدا کرده که روایت‌ جنگ از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، گفت:  مهمتر از خود جنگ این است که جنگ در رسانه‌ها چگونه روایت می‌شود و مخاطب روایت جنگ را چگونه از طریق رسانه می‌شنود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان جنگ رسانه‌ای و اطلاعاتی را دو گونه مهم و مؤثر از شیوه‌های امروزی جنگ برشمرد و افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در شیوه‌های نوین جنگ بسیار مهم و حیاتی است.

وی با اشاره به تقارن ایام عاشورا با روز خبرنگار گفت: وظیفه رسانه‌ها در این بخش تبیین و روشنگری است و ما امروز در عرصه تبیین به یک کار جهادی بزرگ نیاز داریم.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌عنوان سربازان جنگ رسانه‌ای، گفت: پیروزی در جنگ رسانه‌ای می‌تواند ارزش افزوده ایجاد و مردم را به آینده امیدوارتر و به موازات آن دشمنان را مأیوس‌تر کند.

دامغانی تقابل بین دو جبهه حق و باطل را یک تقابل همیشگی دانست و افزود: به همین دلیل عاشورا در عاشورای ۶۱ هجری باقی نمانده و همچنان در طول زمان جاری است.

این فرمانده ارشد نظامی استان سمنان با بیان اینکه جنگ امروز آمریکا و اسرائیل برخلاف گذشته که جنگ برای سیطره بیشتر بود، امروز جنگ برای بقاست، یادآور شد: افول آمریکا یک واقعیت است که طرح آن نه از جانب ما که از زبان اندیشکده‌های خود آنها به کرات شنیده می‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، گفت: کشور با چالش‌هایی نظیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نیز مواجه است البته تأثیر تحریم‌ها امروز حداقلی شده است. فشارهای گذشته بیشتر به دلیل تخریب بنای اقتصادی بود که خوشبختانه دولت امروز به دنبال جراحی اقتصادی است و لذا فشارهای فعلی از گذشته متفاوت است.

به گفته دامغانی هنوز هم با بیماری اقتصادی و تحریم‌ها نیز روبرو هستیم که بر این اساس درد و سختی‌های امروز بیشتر به دلیل درد ناشی از جراحی اقتصادی است. اگرچه هنوز هم با مواردی از فساد و رانت نیز ممکن است روبرو باشیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: توقع ما از دولت و حاکمیت این است که روند اصلاحی آغاز شده با سرعت بیشتری ادامه بیابد تا در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

وی ناامیدی مردم را راهبرد دشمن در جنگ فعلی دانست و گفت: کار رسانه و فعالان رسانه‌ای این است که با بهره‌گیری از هنر رسانه به تبیین واقعیت‌ها بپردازد. مطالبه‌گری وظیفه ذاتی رسانه‌هاست، اما در کنار بیان کاستی‌ها، بیان نقاط قوت و خدمات نظام نیز ضروری است.

انتهای پیام
captcha