خدمات‌رسانی اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان به زائران حسینی پاکستانی
کد خبر: 4078526
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
پورموسوی خبر داد:

خدمات‌رسانی اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان به زائران حسینی پاکستانی

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان گفت: طبق روال سال‌های پیش از کرونا و حتی طی وضعیت کرونایی همکاری اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان با ستاد اربعین استان، عاملی شد تا موکب‌هایی برای برپایی کرسی‌های تلاوت و خدمت‌رسانی فرهنگی ویژه زائران اربعین شکل گیرد.

سيدمهدی‌ پور‌موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستانسيدمهدی‌ پور‌موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های این استان برای ایام اربعین و پذیرایی از زائران حسینی گفت: طی این ایام از طریق دو گذر مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران پاکستانی و بعضاً افغانستانی است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و موکب‌هایی که برای استراحت و تردد زائران در پایانه مسافری این گذر مرزی و همچنین مبادی ورودی شهر زاهدان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: طبق روال سال‌های پیش از کرونا طی همکاری اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان با ستاد اربعین استان، موکب‌هایی با برنامه‌هایی چون برپایی کرسی‌های تلاوت و اجرای محافل و تلاوت‌های قرآنی و خدمت‌رسانی فرهنگی در خدمت زائران است.

مؤسسات کنارک و چابهار از بارندگی‌های اخیر در امان ماندن

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآن استان با توجه به بارندگی مونسون و سیل‌ها و آبگرفتگی اخیر چابهار و کنارک گفت: الحمدلله مراجعه‌ و تماسی بابت سیل‌زدگی و آبگرفتی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم‌برخوردار و محروم است، نیاز است چه در بخش‌های دولتی و چه در بخش‌های خصوصی، خیرین و نیکوکاران پای کار بیایند تا شاهد رونق و ارتقای کیفی فعالیت‌های قرآنی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام
captcha