برگزاری بیش از ۱۵۰ مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در دهه اول محرم در زنجان
کد خبر: 4078712
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

برگزاری بیش از ۱۵۰ مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در دهه اول محرم در زنجان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری بیش از ۱۵۰ مراسم روضه‌خوانی و عزاداری در دهه اول محرم در زنجان به همت مؤسسات و خانه‌های قرآنی خبر داد.

عزاداری امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اهمیت عزاداری در مصیبت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: عزاداری و گریه بر مصیبت‌های امام حسین(ع) تنها هدف برگزاری مراسم ماه محرم‌الحرام نمی‌باشد بلکه این عزاداری‌ها، اهداف بزرگی دارند که برخی از اهداف عزاداری محرم را می‌توان این‌گونه توصیف کرد.

وی تصریح کرد: تقویت روح استکبارستیزی، بصیرت‌افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، معرفی اهل‌بیت معصوم(ع) به عنوان الگو برای مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان، معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی، اهداف والایی که اگر مسلمانان به آن‌ها توجه کنند، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را می‌توان بر طرف کرد.

این مسئول ادامه داد: در راستای احیای این اهداف متعالی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان زنجان در کنار سایر هیئات مذهبی و کانون‌ها و مساجد به حفظ شعائر دینی و پاسداشت فرهنگ عاشورا و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهه اول محرم اهتمام ویژه‌ای داشتند و مراسم عزاداری را با همکاری مخاطبان خود برگزار کردند.

وی تصریح کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن با برپایی بیش از ۱۵۰ مراسم در عزای سالار شهیدان در قالب قرائت قرآن، سخنرانی و بیان معارف، مداحی، قرائت زیارت عاشورا و پخش احسان و نذورات نسبت به پاسداشت این ایام فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۰ مؤسسه و ۱۳۰ خانه قرآن و عترت تحت نظارت اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان زنجان فعالیت دارند و در ایام مناسبتی ملی و مذهبی برنامه‌ها و مراسم مختلفی را برگزار می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی در ادامه با اشاره به اهمیت عزاداری بر سرور و سالار شهیدان، گفت: به منظور ارج نهادن به مناسبت‌های مذهبی و گرامی‌داشت مقام شهدای کربلا، مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، قرائت قرآن، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه قرآنی استان زنجان در دهه دوم و سوم ماه محرم و ماه صفر تا اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مراسم زیارت عاشورا در بیشتر مؤسسات و خانه‌های قرآن از روز عاشورا آغاز و تا اربعین حسینی در این مراکز قرآنی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این مراکز در ایام محرم تا اربعین حسینی می توان به برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم به یاد سرور و سالار شهیدان و برگزاری سخنرانی مذهبی با موضوع جهاد تبیین اشاره کرد.

حسنی ادامه داد: آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم عاشورایی و آموزش آموزه‌های دینی با استفاده از مفاهیم و وقایع عاشورا از دیگر برنامه‌هایی است که مؤسسات و خانه‌های قرآنی با برگزاری ایستگاه‌های نقاشی با موضوعات عاشورا و حضور کودکان در این واقعه تاریخی به کودکان و نوجوانان انتقال می‌دهند.

انتهای پیام
captcha