حضور ۲۰ هزار سمنانی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4078949
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

حضور ۲۰ هزار سمنانی در پیاده‌روی اربعین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از مردم این استان در سامانه سماح ویژه اعزام اربعین ثبت‌نام کردند، گفت: بیستم محرم آغاز اعزام زائران خواهد بود.

حضور 20 هزار سمنانی در پیاده‌روی اربعین

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد ریواده، دبیر ستاد اربعین، عصر روز گذشته، 26 مرداد، در نشست بررسی مشکلات موکب‌داران استان سمنان در شاهرود، با بیان اینکه هفت هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در مرز مهران نیاز است، گفت: تعداد کل دستگاه‌های حمل و نقل کشور هشت هزار دستگاه است که در این راستا نیاز است تا از ظرفیت‌های داخلی استان نظیر دستگاه‌های اجرایی، ادارات دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و هر ظرفیتی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد برای بازگشت زائران استفاده کرد.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۱۲ نفر از استان سمنان در سامانه سماح ویژه اعزام زائران اربعین ثبت‌نام کردند که بالاترین میزان با شش هزار و ۹۵۶ نفر متعلق به شهرستان شاهرود است.

ریواده با تأکید بر اینکه پیش‌بینی اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از استان سمنان صورت گرفته اظهار کرد: کشور عراق از ۲۰ محرم تا ششم صفر اجازه اعزام اقلام را صادر کرده که بر این اساس پیاده‌روی اربعین یک جریان فرهنگی است که باید برای تولید محتوای آن دقت کرد تا در راستای محبت و دوستی و همدلی و وحدت باشد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیاز دارویی مواکب استان را تأمین خواهد کرد گفت: ما از ظرفیت سوخت استان در زمان اعزام مواکب به عراق استفاده خواهیم کرد و نگرانی بابت تأمین سوخت مواکب نخواهیم داشت.

به گفته وی؛ در زمینه تأمین آرد مشکلی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم نیاز آرد مواکب را تأمین کنیم و سهمیه بیشتری نسبت به سال ۹۸ به مواکب بدهیم باید خدمات در شأن زائر باشد و رئیس‌جمهور نیز دستورات لازم برای هماهنگی با دولت عراق را صادر کرده است.

ریواده گفت: گروه‌های پر خطر مانند مادران باردار و افرادی که دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود پرخطر اعلام می‌کنند با توجه به وضعیتی که به لحاظ زیست محیطی با آن مواجه هستیم مراقبت کنند و حتی از محورهای مطمئن و کم‌خطر و محور ریلی از مرز شلمچه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha