جمع‌آوری ۱۷۵ هزار نمونه خون بندناف در کشور
کد خبر: 4078955
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

جمع‌آوری ۱۷۵ هزار نمونه خون بندناف در کشور

مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان با بیان اینکه ۱۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور جمع‌آوری شده است، گفت: نمونه خون بند ناف توانسته در درمان تالاسمی و سرطان خون مؤثر واقع شود.

جمع‌آوری 175 هزار نمونه خون بند ناف در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، هادی جوشقانی، مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، شامگاه، 26 مرداد، در جلسه بازآموزی و ارتقا آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه ۱۷۵ هزار نمونه خون بند ناف در کشور جمع‌آوری شده گفت: خون بند ناف می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشند لذا از خانواده‌ها تقاضا می‌شود نسبت به این اقدام یعنی تحویل خون ناف نوزاد خود به تضمین آینده فرزند خود کمک کنند.

وی افزود: از میزان نمونه خون بند ناف جمع آوری و فریز شده کشور هزار نمونه متعلق به استان سمنان است که در این راستا بند ناف سمنان از سال ۹۲ به مردم خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان با تأکید بر اینکه این مرکز به تازگی نیز برای شهرستان شاهرود فعال شده اظهار کرد: این مرکز به مردم خدمات ارائه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بتواند به حوزه درمان بیماران بسیار کمک کند.

جوشقانی با بیان اینکه از طریق ذخیره سلول‌های بنیادی تاکنون بیماری‌هایی با منشأ خون نظیر تالاسمی و سرطان خون درمان شدند، متذکر شد: در خصوص سایر بیماری‌ها نیز تحقیقات لازم در حال انجام است.

به گفته وی؛ اجرای طرح‌های تحقیقاتی درمان بیماری‌های زخم‌های دیابتی، فلج مغزی، CP و اوتیسم با سلول‌های بنیادی در دستور کار است که در این راستا این طرح در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد و به زودی نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha