پرواز عتبات عالیات از فرودگاه شاهرود راه‌اندازی خواهد شد
کد خبر: 4079172
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
در صورت تقاضای مردم ؛

پرواز عتبات عالیات از فرودگاه شاهرود راه‌اندازی خواهد شد

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: جهت اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین و غیر از آن نیز در صورتی که متقاضیان واقعی وجود داشته باشند آماده راه‌اندازی پرواز از شاهرود به مقصد نجف هستیم.

پرواز عتبات عالیات از فرودگاه شاهرود راه‌اندازی خواهد شد

به گزارش ایکنا از سمنان، علی اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ، عصر روز گذشته، 27 مرداد، در نشست خبری و مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به راه‌اندازی پرواز های فرودگاه شاهرود اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی ایکااو که مرجع تأیید فرودگاه جهان است، فرودگاه شاهرود را با توجه به استاندارهای مورد نظر خود به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی تایید نکرده است.

وی ادامه داد: جهت اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین و غیر از آن نیز در صورتی که متقاضیان واقعی وجود داشته باشند آماده راه‌اندازی پرواز از شاهرود به مقصد نجف هستیم.

خانی با بیان اینکه در حوزه مسافری در اسفند ١۴٠٠ با دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی قرار شده تا پرواز ها از ۵٠ تا ٧٠ نفره شروع شود یادآور شد: هر مجموعه یا شرکتی که درخواست ایجاد پرواز به هر مقصدی در کشور را دارد ما این آمادگی را داریم تا این امکان را برایشان فراهم کنیم مشروط بر اینکه بتوانند ظرفیت آن پرواز را تکمیل کنند.

نماینده مردم در شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهرستان شاهرود با مشکل کسری ١۵۰ لیتری آب شرب در ثانیه مواجه است اظهار کرد: در این خصوص جهت حل مشکل در کوتاه مدت جلساتی با استاندار و مدیران استانی برگزار شد تا از قطع آب در سالجاری جلوگیری شود اما این موضوع موقتی است و باید جهت پیشگیری از وخیم شدن این بحران در آینده فکری اساسی کرد که پیگیر این دغدغه مهم مردم در سطح کلان کشور هستیم.

خانی به موضوع انتقال آب از کالپوش میامی به شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: اولویت اول ما حل شدن مشکل آب روستاهای کالپوش است و سپس باید جهت انتقال آب از سد کالپوش به شهرستان شاهرود اقدام کرد.

وی با اشاره به تأخیر ١۵ ساله در بهره‌برداری از ورزشگاه شاهرود گفت: مشکل این ورزشگاه در سالهای گذشته عدم تأمین اعتبار لازم جهت سرعت گرفتن عملیات عمرانی آن بود که خوشبختانه در سال گذشته ۶٠ میلیارد تومان جهت تکمیل فاز اول آن که ٣٠٠٠ نفر ظرفیت دارد تخصیص یافت و تا پایان امسال فاز نخست آن افتتاح خواهد شد که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ١۴٠٢ نیز بتوانیم با تامین اعتبار لازم شاهد بهره‌برداری کامل این ورزشگاه ١۵ هزار نفری باشیم.

نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رئیس کمیسیون عمران و برخی از معاونان وزرا به شاهرود گفت : فقط در بخش گاز با دستور وزیر نفت ٣۰٠ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل شبکه گاز رسانی به روستاهای پل ابریشم، بیارجمند و طرود در نظر گرفته شد و در سایر بخش‌ها نیز اعتبارات و مصوباتی خوبی را در حوزه اعتبارات ملی داشتیم که امیدواریم خروجی همه این تلاش‌ها حل مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان شهرستان‌های شاهرود و میامی باشد.

خانی به مساوی شدن تبصره ١٨ در سال ١۴٠١ نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش نمایندگان مجلس اعتبارات تبصره ١٨ در قانون بودجه امسال برای همه استان‌ها مساوی در نظر گرفته شد که با وجود مخالفت برخی از استان‌های بزرگ به دلیل تعداد بالای نمایندگان شهرستان‌ها به تصویب رسید و برای همه استان‌ها از جمله استان سمنان در سال ١۴٠١، ٢٢٠٠ میلیارد تومان از محل تبصره ١٨ با درصدهای ٩ تا ١۵ درصد در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در خصوص تقسیمات کشوری در شرق استان اظهار کرد: به طور جد پیگیر ارتقاء ظرفیت‌های مناطق مختلف شرق استان که مستعد تبدیل شدن به شهر و شهرستان می‌باشند هستیم. هم اکنون بین سه تا چهار روستا در حوزه انتخابیه امکان تبدیل شدن به شهر را دارند که در حال پیگیری آنها هستیم.

خانی افزود: در موضوع ارتقاء بخش بسطام به شهرستان نیز ما طرفدار این موضوع هستیم و با توجه به اینکه ایجاد شهرستان‌ها در حوزه اختیارات رئیس جمهور است، با وجود اینکه شرایط شهرستان شدن بخشها از زمان دولت دهم بسیار دشوار شده اما امیدواریم با تلاش و پیگیری بتوانیم موانع تحقق آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha