تدوین اطلس قرآنی در سمنان
کد خبر: 4079812
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

تدوین اطلس قرآنی در سمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مقدمات برای تهیه اطلس قرآنی استان سمنان فراهم شده است، گفت: این اطلس در آینده نزدیک تدوین و نهایی می‌شود.

اطلس قرآنی سمنان تهیه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 30 مرداد، در دیدار با اعضای شورای سند توسعه قرآنی استان سمنان، ضمن ابراز خرسندی از تدوین سند توسعه قرآنی استان گفت: تدوین این سند موجب هم‌افزایی و یکسان‌سازی در حوزه قرآن شده و از موازی‌کاری بین دستگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: باید وضعیت استان در حوزه قرآن بررسی شود و با توجه به اهدافی که در سند توسعه قرآن آمده با تجمیع تمام فعالیتها در دستگاه‌های مرتبط، سمنان جزء استانهای برتر در این زمینه شود.

حجت‌الاسلام مطیعی از تهیه اطلس قرآنی در استان خبر داد و افزود: با تهیه این اطلس نمودار دورنمای ده ساله حوزه قرآن در استان مشخص شده و در این راستا همه دستگاه‌ها باید فعالیت داشته و پای کار باشند.

وی متذکر شد: مقدمات برای تهیه اطلس قرآنی استان سمنان فراهم شده که این اطلس در آینده نزدیک تدوین و نهایی می‌شود.

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نیز ضمن ارائه گزارشی از طراحی و تدوین سند توسعه قرآنی استان اظهار کرد: 50 درصد برنامه تبلیغی و ترویجی در قالب سند را اداره کل ارشاد استان داشته و بر همین اساس تقویم اجرایی سند نیز تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح و به 15 دستگاه متولی در این خصوص ابلاغ شده است.

مجتبی نورمحمدی

انتهای پیام
captcha