برپایی سوگواره «دُردانه حسین» در سوگ رقیه(س)
کد خبر: 4082272
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

برپایی سوگواره «دُردانه حسین» در سوگ رقیه(س)

همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، سوگواره «دُردانه حسین» به همت فرهنگسرای گلستان برگزار شده و کودکان عزادار حسینی در مقبرة الشهدای بوستان فدک گردهم می‌آیند.

سوگواره «دُردانه حسین»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، ۵ صفر مصادف با سالروز شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س) دُردانه دختر امام سوم شیعیان، امام حسین(ع) است.

به همین مناسبت، سوگواره «دُردانه حسین» و اولین تجمع بزرگ کودکان عاشورایی منطقه ثامن برگزار می‌شود. در این مراسم که به یاد دختر ۳ ساله امام حسین(ع) برگزار می‌شود، جمعی از کودکان همراه با والدین خود گردهم آمده تا به عزاداری حضرت رقیه(س) بپردازند. از جمله بخش‌های این مراسم می‌توان به اجرای گروه سرود دانش‌آموزی، ذکر مصیبت و روضه‌خوانی اشاره کرد.

این سوگواره با مشارکت فرهنگسرای گلستان، شهرداری منطقه ۸(منطقه ثامن)، هیئت رزمندگان رضوی ثامن، ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی، شورایاری و شورای هیئات مذهبی منطقه ثامن برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سوگواره «دُردانه حسین» چهارشنبه ۹ شهریورماه در جوار مقبرة الشهدا بوستان فدک برگزار می‌شود. از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این مراسم عزاداری حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha