زائران سمنانی از مرز خسروی و شلمچه وارد عراق شوند
کد خبر: 4083875
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

زائران سمنانی از مرز خسروی و شلمچه وارد عراق شوند

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه مرز مهران دارای ازدحام جمعیت است گفت: پیشنهاد می‌شود زائران سمنانی از مرز خسروی و شلمچه وارد عراق شوند.

زائران سمنانی از خسروی و شلمچه وارد عراق شوند

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن اسلامی‌راد، دبیر ستاد اربعین استان سمنان، شب گذشته، 15 شهریور، در جمع خبرنگاران گفت: تمهیدات لازم در مرزهای کشورمان با عراق پیرامون اعزام زائران اربعین دیده شده که مرزهای متعددی برای راحتی زائران اربعین ایجاد شده اما با توجه به پیک تردد برخی از این مرزها شلوغ هستند.

وی افزود: هم‌اکنون مرز مهران دارای ازدحام جمعیت است که پیشنهاد ما این است که زائران استان سمنان از خسروی و شلمچه وارد عراق شوند که در این دو مرز جمعیت کمتری وجود دارد و تسهیل در آمد و شد زائران حاصل می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان از زائران استان خواست تا از همین امروز و فردا سفر اربعین را آغاز کنند زیرا هر چه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، ازدحام جمعیت هم در مرزها و هم در کشور عراق بیشتر می‌شود.

اسلامی‌راد با تأکید بر اینکه ازدحام جمعیت ممکن است در مرزها معطلی‌های طولانی را برای مردم پدید بیاورد متذکر شد: این موضوع به ویژه در روزهای نزدیک به اربعین بیشتر خواهد شد که در روز اربعین چه در خاک عراق و چه در مرزهای کشورمان، حضور زائران استان توصیه نمی‌شود.

به گفته وی بر اساس فتوای مراجع زیارت اربعین فقط منوط به روز اربعین نیست و ثواب آنچه قبل و چه بعد از آن، ثواب زیارت روز اربعین خواهد بود که در این راستا توصیه به مردم این است که هر چه سریع‌تر سفر را آغاز و قبل از روز اربعین از مرز خارج و به کشورمان بازگردند که دچار مشکل نشوند.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان یادآور شد: از مردم می‌خواهیم که با خودروهای شخصی خود به مرزهای کشورمان با عراق مراجعه کنند چرا که با توجه به استقبال پرشور مردم از اربعین سال جاری، ممکن است ظرفیت عظیم ناوگان حمل و نقل عمومی ما هم جواب گوی زائران نباشد.

اسلامی‌راد در پایان گفت: پارکینگ‌های فراوانی در همه مرزهای کشورمان با عراق تدبیر شده که زائران می‌توانند به راحتی از آنها استفاده و بدون دغدغه تردد خوبی را به کشور عراق داشته باشند.

انتهای پیام
captcha