نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است
کد خبر: 4083929
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی:

نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق آیه «وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا» امامت در بیان قرآن برای مردم است نه بر مردم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است، نظامی برای مردم و در جهت حل مشکلات مردم و پیشرفت امور مردم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی

به گزارش ایکنا، به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، امروز، چهارشنبه 16 شهریور، در نطق پیش از دستور دومین روز دهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با ذکر آیه «وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا» گفت: بنابراین آیه، امامت در بیان قرآن برای مردم است نه بر مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نماد امامت بر مبنای گفتمان قرآن است، نظامی برای مردم و در جهت حل مشکلات مردم و پیشرفت امور مردم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نهاد حوزه علمیه نهال انقلاب را غرس کرد و موجب رشد و بقای آن نیز شد، افزود: آسیب‌شناسی و نیازشناسی انقلاب نیز باید توسط نهاد حوزه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی از جمله نیازهای نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین فقیهانه و مجتهدانه همه حوزه‌های اجرایی و حکومتی دانست و افزود: در عرصه قضاوت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و سایر حوزه‌ها نیازمند این اقدام هستیم، اگر چه فعالیت‌های خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری سپس ضمن تشکر از خدمات شایسته آقای رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، به خصوص در عرصه استفاده از نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف برای تهیه سند تحول کشور، اظهار امیدواری کرد که این سند تحول در مقام عمل هم محقق شود و به حل مشکلات کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در خاتمه از حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه­‌ای، ریاست قوه قضاییه، به دلیل حاکم کردن رویکرد حرفه‌ای در قوه قضاییه تقدیر کرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، نیز در نطق خود در این اجلاس ایرادات دموکراسی برخاسته از تفکر غربی را مورد بررسی قرار داد و گفت: یکی از اشکالات حاصل از این نگاه این است که مانع از حضور نخبگان در مراکز حساس تصمیم‌گیری کشور می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران می‌بایست در اوضاع سیاسی دنیا نظریات جدیدی ارائه کند و به عنوان پایه یک الگوی آرمانی برای نظام دموکراسی در سراسر دنیا معرفی کند.

آیت‌الله عاملی یکی دیگر از آسیب‌های حاصل از حکمفرما شدن دموکراسی غربی را اختلال در مدیریت منابع انسانی بر شمرد و افزود: نتیجه این نوع تفکر موجب به آسیب استقلال در انتصابات مدیران می‌گردد و شایسته‌سالاری را از بین می‌برد.

آیت‌الله محمد هادی عبدخدایی، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، ناطق دیگر اجلاس امروز بود که با اشاره به اهمیت هیئت‌های اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری، افزود: شأن مجلس خبرگان این است که واقعیات جامعه را ببیند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری به مجلس خبرگان رهبری نسبت به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای بررسی میزان دستیابی به اهداف کلان انقلاب اسلامی، رعایت اصل استقلال ملی، اقتدار اقتصادی، دستیابی به عدالت، حراست از انگیزه و روحیه انقلابی و کمک به تدین مردم را از جمله مصادیق برشمرد که لازم است میزان دستیابی به آنها بررسی شود.

آیت‌الله محمدهادی عبدخدایی در ادامه با انتقاد از این که بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در کشور در حوزه دلالان صورت می‌گیرد و متأسفانه کمتر به سمت تولید می‌رود، افزود: فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در کشور باید به سمتی برود که خودکفایی کشور را به دنبال داشته باشد، همچنین باید فرهنگی در کشور به وجود بیاید که مردم به مصرف کردن محصولات تولید داخل افتخار کنند.

 

انتهای پیام
captcha