تلاش مضاعف برای تسهیل بازگشت زائران اربعین
کد خبر: 4084866
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
رئیس جمهور خواستار شد:

تلاش مضاعف برای تسهیل بازگشت زائران اربعین

رئیس جمهور با تشکر از از دولت و ملت عراق بابت تلاش برای تأمین نیاز زائران اربعین و نیز دستگاه‌های اجرایی، امدادی، بهداشتی و نظامی کشور و رسانه‌ها، تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران و تسهیل بازگشت آن‌ها را ضروری دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، 20 شهریورماه در جلسه هیئت دولت با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم کشورمان در مراسم امسال اربعین حسینی، از دولت و ملت عراق بابت تلاش برای تأمین نیاز زائران اربعین و همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی، بهداشتی و نظامی کشور و رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی، برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این مراسم جهانی قدردانی کرد.

رئیس جمهور در عین حال تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران و تسهیل بازگشت آن‌ها را ضروری دانست.

وی، افزایش بهره‌وری را لازمه رشد اقتصادی، رونق تولید و کارآمدی نظام اداری دانست و همه اعضاء دولت را مکلف کرد نسبت به تحقق این مهم در دستگاه‌های خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را از وظایف اولویت‌دار دستگاه‌های دولتی دانست و بر تلاش این دستگاه‌ها برای تحقق درآمدها از طرق پیش‌بینی شده مثل فروش اموال مازاد، مولدسازی دارائی و عرضه سهام دولتی تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای منطقه به وزارت امور خارجه و مسئولان اقتصادی دولت مأموریت داد که با ایجاد یک ساختار متمرکز برای پیگیری مستمر اجرای تفاهم‌نامه‌ها با دیگر کشورها، برای حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی کنند.

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور و نشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی به کار بگیرند.

انتهای پیام
captcha