طراحی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ویژه زائران در سمنان
کد خبر: 4085243
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

طراحی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ویژه زائران در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ارائه خدمات به زائران عبوری از این استان همانند خدماتی که در مشهد مقدس ارائه می‌شود تأکید کرد و گفت: برای تسهیل در این خدمات‌رسانی، سامانه جامع اطلاع‌رسانی ویژه زائران در استان سمنان طراحی و عملیاتی شود.

طراحی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ویژه زائران در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 21 شهریور، در نشست کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی خدمات سفر استان سمنان به تردد سالانه 20 میلیون زائر از استان سمنان اشاره کرد و گفت: عبور این حجم زائر به قصد زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از استان سمنان، ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران را ضروری ساخته است.

وی به تشکیل ستاد خدمات سفر و تأکید استاندار سمنان مبنی بر در اولویت بودن خدمات‌رسانی به زائران در روزهای پایانی تابستان در این استان گفت: کمیته‌های مختلف از جمله کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی در ذیل این ستاد تشکیل شده و مسئولیت کمیته مذکور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده است.

فلاح با اشاره به گسترش توجه مردم و مسافران به استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: سامانه‌ای در استان همانند مشهد در خراسان رضوی طراحی شود تا مسافران و زائران به محض ورود به استان بتوانند برای اطلاع از انواع خدمات از این طریق در جریان قرار گرفته و دسترسی آسان به مراکز کشیک و انواع خدمات مورد نیاز داشته باشند.

وی فعالیت رادیویی برای اطلاع‌رسانی به زائران را نیز ضروری دانست و از دستگاه‌های عضو کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی خواست تا در خصوص خدمات ارائه شده توسط دستگاه متبوع فعالیت‌های اطلاع‌رسانی اعم از تولید خبرهای مکتوب و تیزر کلیپ و فیلم‌های کوتاه اقدام نمایند تا در فضای مجازی در اختیار زائران و مسافران قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مهمترین وظیفه دستگاههای عضو این کمیته را ارائه برنامه‌های کشیک خدمات‌رسانی اعم از مراکز درمانی، تعمیراتی، اسکان، تغذیه و سایر موارد مورد نیاز مسافران و زائران حرم رضوی برشمرد و بر تشدید فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در این مدت که در آستانه سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) قرار داریم تأکید کرد.

یادآور می‌شود بیش از 550 کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران ـ مشهد از شهرهای استان سمنان می‌گذرد.

انتهای پیام
captcha