مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4085548
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر در کرمان برگزار می‌شود

معاون معارف مجمع قاریان و حافظان قرآن استان کرمان گفت: به همت هیئت حضرت زهرا(س) وابسته به مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان مراسم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی به مدت ۱۰ شب در کرمان برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در کرمان

محمدصالح هژبری، معاون معارف مجمع قاریان و حافظان قرآن استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: به منظور بزرگداشت و تعزیت اربعین حسینی و شهادت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در دهه آخر ماه صفر و به مدت ۱۰ شب مراسم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی به همت هیئت حضرت زهرا(س) وابسته به مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گذشت ۱۵ سال از تأسیس هیئت حضرت زهرا(س) از سوی مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان، گفت: در گذشته تنها در ایام خاصی مانند تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری و روضه‌خوانی در این هیئت برگزار می‌شد، اما از ۵ سال گذشته در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) مراسم روضه‌خوانی، سخنرانی و عزاداری در این هیئت برگزار می‌شود.

معاون معارف مجمع قاریان قرآن کرمان با بیان اینکه از ابتدای محرم امسال به مدت ۱۵ شب مراسم روضه‌خوانی برگزار شد، افزود: از پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۰ در محل خانه تاریخی کاظمی به نشانی کرمان، خیابان شهدا، خیابان برزو آمیغی، کوچه ۸ مراسم قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

هژبری گفت: هزینه‌های پذیرایی از عزاداران و شرکت کنندگان از محل نذورات و هدایای مردمی  و کمک‌های همیاران و همراهان مجمع قاریان و حافظان قرآن کرمان تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha