تلاش تندروها برای ممانعت از دیدار شیخ الازهر با پاپ فرانسیس
کد خبر: 4085685
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

تلاش تندروها برای ممانعت از دیدار شیخ الازهر با پاپ فرانسیس

احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنانی تصریح کرد: برخی تندروها وجود دارند که پیوسته سعی کرده‌اند مانع ملاقات من با پاپ فرانسیس شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، احمد الطیب، شیخ الازهر گفت: تندروهایی وجود دارند که پیوسته سعی کرده‌اند مانع ملاقات من با پاپ شوند و حتی گاهی اوقات دیدار من با رهبر کاتولیک‌ها را تحریم کرده‌اند.

شیخ الازهر طی سخنانی در هفتمین اجلاس رهبران دینی جهان افزود: وقتی این دو نفر خالصانه اولین بار با هم ملاقات کردند، هر کدام احساس کرد که دیگری را چند سالی است می‌شناسد. پس خیلی زود احساس محبت و دوستی و صمیمیت نسبت به هم پیدا کردند.

احمد الطیب در ادامه گفت: سند برادری انسانی به عنوان اولین پیمان بشردوستانه بین مسیحیان و مسلمانان در عصر مدرن ما آمده است تا این نظریه را تأیید کند که الازهر پیوسته به آن اعتقاد داشته و به آن فرا می‌خواند. این سند عبارت است از اینکه هر زمان طوفان‌های شيطانی سعی می‌کنند، پايه‌های تمدن بشری را به لرزه درآورده و آن را ريشه‌کن کنند، هرگونه ملاقات جدی و مسئولانه بین رهبران ادیان، ناگزیر به مسیری برای نجات آن تبدیل می‌شود.

شیخ الازهر از علمای ادیان و شخصیت‌های مختلف خواست تا جلسه‌ای ویژه برگزار کنند و در آن با صراحت و شفافیت کامل به این موضوع بپردازند که آن‌ها و رهبران، سیاستمداران و اقتصاددانان در قبال این بلایای اخلاقی و طبیعی که آینده همه بشریت را تهدید می‌کند، چه وظایف و مسئولیت‌هایی دارند.

هفتمین کنفرانس رهبران دینی روز چهارشنبه با حضور احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، پاپ کلیسای کاتولیک و تعدادی از رهبران دینی سراسر جهان در قزاقستان آغاز به کار کرد.

احمد الطیب در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: هر چند که ما معترفیم تمدن غرب در دو قرن گذشته جهش‌های بزرگی برای بشریت داشته و دستاوردهای عملی شگرفی را در زمینه های علمی، صنعتی، پزشکی، آموزشی، هنری و فرهنگی، حمل و نقل، علوم ارتباطات و علوم فضایی محقق کرده است، اما زوال جنبه معنوی و فقدان بعد اخلاقی در سرنوشت انسان معاصر و تمسخر عمدی و از پیش برنامه‌ریزی شده پیام‌های آسمانی، باعث شده که این تمدن فارغ از هرگونه ارزش واقعی باشد.

انتهای پیام
captcha