پیاده‌روی اربعین دربرگیرنده مفاهیمی همچون ادب و اخلاق است
کد خبر: 4086065
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
عالم دینی فلسطین در گفت‌وگو با ایکنا:

پیاده‌روی اربعین دربرگیرنده مفاهیمی همچون ادب و اخلاق است

شیخ «محمد القدوره»، عالم دینی فلسطینی در موکب «نداء الاقصی» در مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق تأکید کرد: این اجتماع بشری، دربرگیرنده مفاهیم و جلوه‌های والایی از ادب و اخلاق و اعتقاد به امام حسین(ع) است که در دل‌ها و جان‌های آزادگان جهان رسوخ کرده است.

به گزارش ایکنا،  یکی از جلوه‌های زیبای پیاده‌روی اربعین کربلا مشارکت فلسطینیان در آن است.

موکب نداء الاقصی، موکبی است که  توسط علما و شخصیت‌های مقاومت فلسطین در مسیر نجف به کربلا مشغول خدمت به زوار سید الشهداء(ع) است.

شماری از علمای دینی فلسطین، این موکب را چند روز پس از کنفرانس نداء الاقصی که با حضور شخصیت‌های اسلامی و علمای دینی در کربلا برگزار شد، برپا کردند.

شیخ محمد القدوره یکی از این علمای فلسطینی است که در این موکب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره تأثیر راهپیمایی اربعین بر آزادسازی فلسطین سخن گفت.

القدوره می‌گوید: راهپیمایی اربعین امسال با حضور بیش از 20 میلیون زائران از بیش از 70 کشور جهان در حال برگزاری است و این جمعیت بزرگ از دلدادگان حسینی، پرشورتر از هر سال به سمت حرم امام حسین(ع) روانه هستند.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین ارتباط محکمی با آرمان فلسطین دارد، گفت: این اجتماع بشری، دربرگیرنده مفاهیم و جلوه‌های رفیعی از ادب و اخلاق و اعتقاد به امام حسین(ع) است که در دل‌ها و جان‌های آزادگان جهان رسوخ کرده است.

این شخصیت فلسطینی تصریح کرد: از همین روست که ما می‌گوییم روزی در تاریخ امت اسلامی خواهد آمد که این راهپیمایی از سمت حرم امام حسین(ع) به سمت سرزمین بیت المقدس کامل خواهد شد، به سمت قبله نخست مسلمانان و معراج‌گاه حضرت رسول اکرم(ص)، که ان شا الله از چنگ اشغالگران آزاد خواهد شد و در آن زمان همه آزادگان و انسان‌های شریف از فرزندان امت عربی و اسلامی در کنار ما هستند.

وی تأکید کرد: از همین روست که ما  می‌گوییم دشمن، اسرائیل، آمریکا و اروپا از این رویداد اربعین بیم دارند و مزدوران آنها هم از این اجتماع عظیم نسبت به آینده شکست‌خورده خود، نگران هستند. این یک اجتماع مبارک است و این مسیر دلدادگی و عشق به حضرت رسول اکرم(ص) شمرده می‌شود.

شیخ القدوره گفت: ما اینجا در موکب خود ماکتی از مسجد الاقصی و قبة الصخره را داریم که در کنار آن هم نمایشگاهی از تصاویر شهدای مقاومت و صدها شهیدی است که عراق در راه آزادسازی فلسطین تقدیم کرده است.ما فراموش نمی‌کنیم که عراق در جریان جنگ 1948 در کنار ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و هزاران شهید را در مسیر مبارزه با تروریسم به نیابت از دنیا تقدیم کرده است. 

او با بیان اینکه درباره امنیت این راهپیمایی اربعین هیچ نگرانی نیست چون این راهپیمایی مورد لطف امام حسین(ع) قرار دارد، گفت: دستاورد این راهپیمایی برای حامیان فلسطین، پیروزی نهایی است و برای کسانی که به عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن دشمن  و سرسپردگی به آمریکا و غرب روی آوردند، شکست حتمی است.

این عالم فلسطینی افزود: امت اسلامی امت واحده است. فرقی بین شیعه و سنی، ایرانی، عراقی و فلسطینی و یمنی و دیگر ملت‌های منطقه نیست. همه ما مسلمان و یکتاپرستیم و زیر پرچم اسلام و با شعار  «لا اله الا الله محمد رسول الله» حرکت می‎‌کنیم. فلسطین هم تنها متعلق به فلسطینی‌ها نیست، بلکه متعلق به همه امت اسلامی و هر مسلمان زن و مردی از گوشه و کنار جهان است.

او با بیان اینکه موکب فلسطین از سال گذشته در راهپیمایی اربعین حضور دارد، گفت: اگر شرایط فراهم شود، هزاران فلسطینی هم نظیر دیگر ملت‌های اسلامی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. بی‌تردید دولت عراق و طرف فلسطینی برای برداشتن موانع این مسیر اقدام خواهند کرد و ملت فلسطین هم پا به پای دیگر زائران عازم حرم امام حسین(ع) می‌شوند.

شیخ القدوره گفت: ما از دولت و ملت عراق هم برای پشتیبانی از ایجاد موکب فلسطین در راهپیمایی اربعین قدردانی می‌کنیم. این موکب با نام نداء الاقصی برپا شده است. ندای مسجد الاقصی فقط مختص ملت فلسطین نیست، بلکه متعلق به همه دنیاست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از حضور فلسطینی‌ها در راهپیمایی اربعین هراسان شده و فرماندهانی از ارتش رژیم صهیونیستی این مشارکت فلسطینی‌ها را تهدیدی برای امنیت این رژیم خواندند و ما هم از اینجا می‌گوییم که آری، تا زمانی که شما سرزمین ما را اشغال کرده‌اید، راهپیمایی اربعین هم تهدیدی اصلی برای شماست و این ملت‌های آزاده در راهپیمایی اربعین ان شا الله به حول و قوه الهی ریشه شما دشمنان را خواهند کند. همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند که غده سرطانی اسرائیل باید ریشه کن شود. آری ما بر عهد و پیمان خود هستیم و شما را تهدید می‌کنیم و تا پای جان با شما برای دفاع از فلسطین مبارزه می‌کنیم، زیرا فلسطین سرزمین اسلامی است.

انتهای پیام
captcha