انتقاد فلسطینی‌ها از سخنان ضد مقاومت عباس در سازمان ملل
کد خبر: 4087625
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

انتقاد فلسطینی‌ها از سخنان ضد مقاومت عباس در سازمان ملل

شخصیت‌های فلسطینی از سخنان رئیس تشکیلات خودگردان در مجمع عمومی سازمان ملل علیه مقاومت فلسطین و لحن درخواست آن از جامعه بین المللی برای احقاق حقوق ملت فلسطین انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سخنرانی عصر دیروز جمعه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل با انتقادهایی همراه شده و شخصیت‌های فلسطینی آن را بی‌فایده و دربرگیرنده هشدارهای پوچ توصیف کردند.

حسن خریشه، معاون دوم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نطق محمود عباس را یک نطق احساسی خواند و گفت که او حرف جدیدی برای گفتن نداشت.

خریشه تأکید کرد: عباس بر مذاکره با رژیم اشغالگر تأکید داشت، در حالی که شایسته بود که از مخالفت با هماهنگی امنیتی و خروج از توافق اسلو سخن بگوید.

این مقام فلسطینی تأکید کرد: مردم ما از عباس انتظار داشتند که بهتر از این سخنرانی کند. او نباید با زبان التماس و گدایی در سازمان ملل سخن می‌گفت، زیرا حق گرفتنی است نه اینکه آن را گدایی کرد.

خریشه ضمن درخواست از رئیس تشکیلات خودگردان برای کوتاه کردن دست سرویس امنیتی این تشکیلات از نیروهای مقاومت در کرانه باختری گفت: ملت فلسطین راه را بلد است و برای مقابله با رژیم اشغالگر راه حل دارد. در این دوره ضعف و ذلت(رژیم‌های عربی) ما روی جوانان فلسطینی حساب کرده‌ایم.

نائب‌رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین با بیان اینکه عباس جایگزین واقعی دیگری جز مذاکرات شکست خورده با رژیم اشغالگر ندارد، گفت: ملت فلسطین پس از سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان اعتبار خود را نزد جامعه بین‌المللی از دست داده است.

وی افزود: ما جز به مقاومت خود امیدی نداریم و برای تأمین حمایت سیاسی از نیروهای مقاومت در کرانه باختری تلاش می‌کنیم.

ایمن الرقب، تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز گفت: ابومازن سال قبل هم از همین تریبون سازمان ملل گفت که اگر اسرائیل به عقب‌نشینی از مرزهای 1967 فلسطین پایبند نباشد، طرف فلسطینی سال دیگر تصمیم‌های تاریخی خواهد گرفت؛ اما یک سال گذشت و ابومازن حرفی از تمام شدن هماهنگی امنیتی به میان نیاورد البته سال 2019 هم همین سخنان را به میان آورد.

این تحلیلگر تأکید کرد: اگر عباس می‌خواست هماهنگی امنیتی را متوقف کند، صراحتاً تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 4 ژوئن 1967 از جمله بیت‌المقدس را اعلام می‌کرد و به دستگاه‌های امنیتی دستور می‌داد تا از مردم ما دفاع کنند و مانع ورود رژیم اشغالگر به مناطق A یعنی مناطق تحت حاکمیت فلسطین می‌شود.

الرقب گفت: ابومازن در سازمان می‌گوید که مخالف خشونت و مبارزه مسلحانه است در این صورت چگونه می‌توان در برابر اشغالگران مقاومت کرد.

وی افزود: سخنرانی محمود عباس حاوی راه حل‌ها یا دیدگاهی برای ملت فلسطین نبود البته او می‌داند ما منتظریم این بار ببینیم ابوزمان قصد عمل به حرف‌هایش را دارد یا این سخنانش صرفاً استفاده رسانه‌ای داشته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته است: به سوی سلاح، خشونت و تروریسم نخواهیم رفت اما از شما می‌خواهیم که از ملت‌مان حمایت کنید.

عباس افزود: این حق ماست که به دنبال ابزارهای دیگری برای دستیابی به حق و حقوق‌مان و رسیدن به صلح باشیم. اسرائیل چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته جز اینکه در کل روابط موجود با آن تجدید نظر کنیم.

انتهای پیام
captcha