افزایش زائران و خادمان پیاده زیارت امام رضا(ع)
کد خبر: 4087724
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲

افزایش زائران و خادمان پیاده زیارت امام رضا(ع)

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از افزایش قابل توجه زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد و گفت: 810 نفر از نجاتگران هلال احمر در این مسیر در حال ارائه خدمات هستند.

یک شنبه/ افزایش زائران و خادمان زیارت پیاده امام رضا(ع)

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این مطلب که از بیست و هفتم شهریور تا پنجم مهر، 106 پایگاه و پست موقت در استان خراسان رضوی و مسیرهای منتهی به این استان با 220 دستگاه خودروی امدادی و دو فروند بالگرد در حال خدمت رسانی به زائران هستند، گفت: 810 نفر از نجاتگران هلال احمر در حوزه امداد و نجات در این مسیر در حال ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی امسال تعداد زائران پیاده امام رضا(ع) از داخل کشور و کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان افزایش داشته، گفت: تمام مسائلی که زائران اربعین مبتلابه آن بودند، در مراسم پیاده‌روی زائران حرم امام رضا(ع) نیز وجود دارد.

ولی‌پور تصریح کرد: مسئله گرما و ازدحام در مراسم پیاده‌روی شهادت امام رضا(ع) نیز وجود دارد به خصوص با توجه به اینکه طی دو سال گذشته امکان حضور گسترده زائران در مراسم شهادت امام رضا(ع) وجود نداشت، امسال ازدحام بیشتر است. از سوی دیگر گرمای هوا و زخم‌های پا در اثر پیاده‌روی طولانی نیز وجود دارد که امدادگران مشغول ارائه خدمات هستند. مسئله اغتشاشات نیز وجود دارد و امیدواریم زائران به این تجمعات نزدیک نشوند تا برای آنها مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام
captcha