انتقاد نخست‌وزیر بنگلادش از بی‌توجهی به مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 4087878
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

انتقاد نخست‌وزیر بنگلادش از بی‌توجهی به مسلمانان روهینگیا

شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلادش، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از بی توجهی جهان به مسلمانان روهینگیا انتقاد کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج الجدید، شیخ حسینه واجد، نخست وزیر بنگلادش،طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، از کشورهای غربی به دلیل موضوع پیچیده و بغرنج آوارگان روهینگیا انتقاد کرد.

وی تأکید کرد که مسلمان روهینگیا به ویژه زنان و کودکان در شرایطی دردناک در اردوگاه‌های بنگلادش زندگی می‌کنند.

شیخ حسینه با بیان اینکه ساکنان محلی نیز از این قضيه در رنج هستند، از کاهش کمک‌های بین‌المللی به دلیل بحران‌های اقتصادی ناشی از شيوع کوويد 19 و جنگ اوکراين ابراز تأسف کرد.

حدود یک میلیون مسلمان روهینگیا در سال 2017 از یک حمله نظامی مرگبار در میانمار گریختند و به کشور همسايه، بنگلادش، پناه بردند.

بنگلادش در ابتدا میزبان بیش از 100 هزار مسلمان روهینگیایی بود که در جریان سرکوب‌های قبلی میانمار علیه این اقلیت مسلمان آواره شده بودند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، در آگوست گذشته هشدار داد که علی رغم درخواست‌های مکرر بنگلادش شرایط بازگشت در میانمار، که توسط یک گروه نظامی اداره می‌شود، فراهم نشده است.

شیخ حسینه گفت که شهروندان بنگلادشی از حضور آوارگان روهینگیایی عصبانی نبوده اما از این وضعیت ناراضی هستند.

شیخ حسینه در خصوص اجازه دادن به آوارگان روهینگیایی برای اسکان در شرایطی پایدارتر در بنگلادش گفت: امکان دادن فضایی به آن‌ها وجود ندارد زیرا آن‌ها می‌خواهند به کشورشان بازگردند.

نخست وزیر بنگلادش افزود: این خواسته اصلی همه است، ما باید تلاش کنیم تا آن‌ها به سرزمین خود بازگردند و به زندگی خود ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha