نبی اکرم(ص) بهترین هدایتگر و الگو در جوامع بشری است
کد خبر: 4087882
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس:

نبی اکرم(ص) بهترین هدایتگر و الگو در جوامع بشری است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس با بیان‌اینکه نبی اکرم(ص) بهترین هدایتگر و بهترین الگو جوامع بشری است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت الهی است. اگر فردی بخواهد ایشان را خوب بشناسد باید به قرآن مراجعه کند زیرا قرآن بهترین معرفی کننده پیامبر است.

سالروز رحلت پیامبر( ص)

حجت‌الاسلام قاسم رجبی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت الهی است. اگر فردی بخواهد ایشان را خوب بشناسد باید به قرآن مراجعه کند زیرا قرآن بهترین معرفی کننده پیامبر است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: همه پیامبران گذشته نوید رسالت حضرت محمد(ص) را داده بودند. خداوند در کتاب‌های آسمانی نوید ایشان را داده است که این موارد نشان دهنده جایگاه خاص ایشان است.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان‌اینکه که پیامبر اکرم (ص) برای آگاهی بخشی و تزکیه اخلاق مبعوث شدند، تصریح کرد: یکی از اهداف بلند رسول مهربانی ها تزکیه و پاک گرداندن انسان‌ها از پلیدی‌های درون و بت‌های درونی و پاکسازی جامعه بود چون تا انسان بیدار از غفلت‌ها نشود و متوجه سرگردانیهای خود نباشد راه هدایت را نمی‌تواند پیدا کند، لذا کار انبیا الهی(ع) و بعثت شان هدایت انسانها به سوی حق وحقیقت بوده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس با بیان‌اینکه تبلیغ در عرصه دین باید با مهربانی و رحمت و دلسوزی صورت گیرد، افزود: خداوند متعال به پیامبر خاتم فرمود که تو رحمه للعالمین هستی چون می‌خواهی بزرگترین حرکت را انجام بدهی و آن هدایت بشر از ظلم‌ها و تاریکی های به سوی نور الهی و این امکان ندارد مگر از راه رحمت و دلسوزی و مهربانی به انسانها تا بتوانند به سوی مکارم اخلاق و تکمیل آن حرکت کنند.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان‌اینکه انبیا الهی در کنار هدایت مردم به خوبی‌ها راه مبارزه و جهاد را کنار نگذاشتند، افزود: از آن جایی که در تاریخ زندگی انبیا الهی خصوصاً رسول(ص) مبارزه با اعتقادات جاهلی به چشم می‌خورد در این صورت رسالت پیامبر(ص)و مبارزه با آیین‌های خرافاتی هدایت انسانها از جهالت با مهربانی و عطوفت و همراه با جهاد بود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم اخلاق حسنه را در جامعه ترویج دهیم، افزود: جامعه ما جامعه اخلاق مدارانه است و این موضوع را در عرصه‌های مهم اجتماعی به خوبی نشان داده است به طور مثال در جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگانی که در حین مبارزه و جنگ، و در پشت جبهه خانواده‌ها با ایثار و جانفشانی و با فرستادن فرزندانشان به جبهه‌ها و حتی دوران سخت کرونا و کمک به بیماران و اقشار ضعیف جامعه مواسات و همراهی را بیماران به خوبی مکارم اخلاق اسلامی را به رخ همگان رساندند.

وی به ابعاد شناختی پیامبر در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در عمر با برکت خود توانست احکام و مبانی دینی برگرفته از قرآن را اعم از عبادت،اطاعت، مقاومت، اعتدال، حفظ حدود الهی، نظم و انضباط، تفکر و تدبر را در جامعه جاری کند، لذا اگر معتقدیم که احکام و مبانی اصیل اسلامی راهگشا و هدایتگر و راهبری به سوی مقصد اعلی و نور هستند باید به آنها ملتزم شویم، گرچه بعضی مانع شده و سد راه هستند اما اگر کسانی که معتقد و مومن باشند باید بدون نگاه به این موانع راه خود را با اطاعت و متابعت از ولی خدا ادامه داده تا به مقصد برسند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گنبدکاووس به نگاه غربی‌ها به مسائل اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه نگاه غرب به جوامع اسلامی نگاه دوگانه است عده‌ای که هیچ شناختی نسبت به مبانی اسلامی و ارزش‌های دینی ندارند و دسته‌ای دیگر به خوبی با ارزشهای اسلامی و قرآن آشنایی دارند و این دشمنی با اسلام و قرآن و پیامبر(ص) ناشی از همین آگاهی است.

وی ادامه داد: در کشورهای غربی آنچه که نماد اسلامی است اجازه ظهور و بروز داده نمی‌شود و در واقع آنها اسلامی خالی از مباحث سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و مبارزه با استبداد، استعمار و استکبار می‌خواهند پس باید ما شناخت صحیحی از اسلام و پیامبر(ص) داشته باشیم تا بتوانیم راه درست را تشخیص داده دچار فتنه‌ و فتنه‌گران نشویم.

 

 



انتهای پیام
captcha