بهره‌مندی از تجربه جهاددانشگاهی در مستندسازی دفاع مقدس
کد خبر: 4088067
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

بهره‌مندی از تجربه جهاددانشگاهی در مستندسازی دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مستندسازی دفاع مقدس از دستگاه‌های پیشرو در استان است، گفت: توصیه می‌شود که مراکز علمی و دانشگاهی استان در بحث نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مستندسازی آن‌ها از توان و تجربه جهاددانشگاهی بهره بیشتری بگیرند.

جهاددانشگاهی سمنان پیشرو در مستندسازی دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، امروز، ۴ مهرماه در آیین امضای همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی استان سمنان، جهاددانشگاهی را یک نهاد انقلابی برآمده از متن انقلاب دانست و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی به واسطه ریشه‌های اصیل و بنیادین  از نهادهایی هستند که قرابت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ  است که در این راستا دوران هشت ساله دفاع مقدس یک سند افتخار برای کشور است و همه دستگاهها باید در راستای نشر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و انقلابی موفق است ادامه داد یادآور شد: وجود قرابت زیاد بین این دو دستگاه زمینه‌ها و فرصتی مناسب برای همکاری بین دو دستگاه را فراهم کرده است.

به گفته سلامی؛  جهاددانشگاهی استان سمنان می‌تواند در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس منشا خدمات شایانی شود که بر این اساس انتظار می‌رود که دیگر دستگاه‌ها برای مستندسازی فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان سمنان بهره بیشتری بگیرند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مستندسازی دفاع مقدس از دستگاه‌های پیشرو در استان است متذکر شد: توصیه می شود که مراکز علمی و دانشگاهی استان در بحث نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مستندسازی آنها از توان و تجربه جهاددانشگاهی استان بهره بیشتری بگیرند.

سلامی از آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای توسعه همکاری‌ها با جهاددانشگاهی استان خبر داد و افزود: توافق انجام شده بین دو دستگاه نه یک تفاهم‌نامه که یک میثاق‌نامه انقلابی بین دو دستگاه برآمده از متن انقلاب است.

سوابق درخشان جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های انقلابی

علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای همکاری در فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی استان در این راستا می‌تواند از ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی کشور نیز بهره گیرد.

وی با اشاره به سوابق درخشان جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های انقلابی و ارزشی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به واسطه پیشوند انقلابی آن و به عنوان نهادی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی، خود را ملزم به ورود جدی به حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معارف مرتبط با انقلاب می‌داند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با تأکید بر اینکه رویکرد جهاددانشگاهی استان به این تفاهم‌نامه نه یک تبادل صرف که تلاش برای تحقق یک برنامه عملی و عملیاتی در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و شهداست متذکر شد: تلاش در راستای تحقق آرمان‌های شهدا یک رسالت ملی و عقیدتی است.

به گفته منصفی‌راد؛ جهاددانشگاهی استان ورود به نشر معارف دفاع مقدس و کمک به مستندسازی آن را وظیفه و رسالت خود دانسته و از همین رو از هیچ کوششی در این بخش فروگذار نخواهد بود.

یادآور می‌شود در این آیین تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی استان سمنان به امضای حسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان رسید.

انتهای پیام
captcha