تحولات فلسطین؛ از زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل تا هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری
کد خبر: 4088585
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

تحولات فلسطین؛ از زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل تا هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری

زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل، هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری، اعتصاب فراگیر در شهرهای مختلف فلسطین و تهدید حماس به حمله موشکی در صورت بی حرمتی به مسجدالاقصی از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، منابع محلی از درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهر دورا واقع در جنوب الخلیل خبر دادند.

به گفته این منابع، تا این لحظه 12 فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شدند.

صهیونیست‌ها تا این لحظه چند جوان فلسطینی را در این منطقه بازداشت کردند.

این درحالیست که فلسطینیان ساکن کرانه باختری از ساعاتی پیش در اعتراض به جنایات اشغالگران اسرائیلی در جنین که به شهادت 4 مبارز فلسطینی انجامید، به نشانه همبستگی با ساکنان این شهر، به پا خواسته و با نظامیان درگیری شدند.

همچنین منابع محلی اعلام کردند که در درگیری های شهرک «مادما» در جنوب نابلس نیز 21 فلسطینی زخمی شدند.

هشدار آمریکا نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به خطرناک بودن تحولات کرانه باختری اشغالی هشدار داده و از نگرانی عمیق دولت این کشور از انفجار اوضاع در این منطقه خبر داد.

پرایس در کنفرانس خبری خود در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: به شدت نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری نگران هستیم ... تنها در سال جاری بیش از 100 فلسطینی در کرانه باختری و بیش از 30 فلسطینی دیگر در غزه کشته شده‌اند و این در حالی است که بیش از 20 اسرائیلی دیگر نیز در عملیات‌های چریکی کشته شده‌اند.

پرایس گفت: همه طرف‌ها را به انجام اقدامات لازم برای آرامش اوضاع و بازگشت ثبات به منطقه دعوت کرده و این به نفع تمام اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چنانچه پیش از این گفتیم تمام طرف‌ها را به مهار خشونت فرا می‌خوانیم ... آمریکا و شرکای بین‌المللی دیگر برای کمک کردن برای تحقق این هدف آمادگی دارند ولی ما نمی‌توانیم اقدامات حیاتی طرف‌های درگیر برای کاهش شدت خشونت‌ها و بازگشت آرامش را انجام دهیم.
تحولات فلسطین؛ از زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل تا هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری
این مقام آمریکایی در حالی نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری ابراز نگرانی کرده است که کشور آمریکا همواره از حامیان اصلی جنایات رژیم صهیونیستی بوده است و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه اسرائیل همواره با حق وتوی آمریکا مواجه می‌شود.


مقامات رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه به اردوگاه جنین حمله‌ور شده که در جریان آن 4 فلسطینی به شهادت رسیده و 44 نفر دیگر مجروح شدند، علاوه بر آنکه در این حمله فعالان فلسطینی نیز مورد بازداشت قرار گرفتند.

این جدیدترین عملیات نظامی اشغالگران در منطقه‌ای است که تقریباً همه روزه صحنه درگیری میان نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان در ماه‌های اخیر است.

اعتصاب فراگیر در کرانه باختری 

برخی استان‌های کرانه باختری اشغالی در سوگ چهار شهید مقاومت که در نتیجه تجاوز اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین به شهادت رسیدند، امروز (پنجشنبه) برای دومین روز متوالی صحنه اعتصاب فراگیر است.

به گزارش العربی الجدید، مغازه‌ها در جنین از صبح امروز (پنجشنبه) درهای خود را بسته‌اند و اعتصاب تجاری فراگیر و سوگواری همه شهر جنین، شهرک‌ها و روستاهای آن را فراگرفته است.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی روز چهارشنبه چهار جوان فلسطینی را طی یورش به شهر و اردوگاه جنین به شهادت رساندند. در این درگیری‌ها ۴۴ فلسطینی مجروح شدند.

در پی آن، مناطق مختلفی از کرانه باختری از جمله قدس شاهد درگیری‌هایی میان جوانان و نظامیان اشغالگر بود که موجب زخمی و بازداشت چند تن شده است.

به گزارش المنار، سندیکای وکلای فلسطینی امروز پنجشنبه با دعوت از وکلا برای مشارکت در فعالیت‌های ملی، تصمیم به تعلیق فعالیت همه‌جانبه گرفت. همچنین از برگزاری تجمعی در حمایت از زندانیان اعتصاب‌کننده و بیمار در روز یکشنبه هفته آینده در مقابل همه دادگاه‌ها خبر داد که در حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران و در پشتیبانی از جنین است.
تحولات فلسطین؛ از زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل تا هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری
همچنین در جنین، اعتصاب فراگیر در شهر و اردوگاه آن و عزای عمومی استان در محکومیت جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین به ویژه تجاوزات وحشیانه علیه جنین اعلام شد.

در نابلس، طوباس، طولکرم و بیت لحم نیز اعتصاب و سوگواری برای شهدای جنین اعلام شده است.

اعتصاب‌ها در محکومیت جنایت وحشیانه اشغالگران علیه برخی جوانان در جنین، تمامی جوانب زندگی به جز بخش پزشکی را دربرگرفته است.

حمله موشکی در صورت بی حرمتی به مسجدالاقصی

روزنامه العربی الجدید به نقل از یک رهبر حماس اعلام کرد این جنبش پیام‌های شدیداللحنی به دولت اشغالگر ارسال نموده که طی آن نسبت به تعرض به حریم مسجدالاقصی در جریان جشن‌های اعیاد یهودی هشدار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این رهبر فلسطینی به روزنامه العربی الجدید گفته است که حماس از طریق کشور مصر به عنوان میانجیگر به طرف اسرائیلی اعلام کرده موشک‌های غزه برای پاسخگویی به هر گونه تجاوز علیه مسجدالاقصی آمادگی دارد.

وی افزود: پیام این جنبش در واکنش به پیام‌های اشغالگران است که از از طریق واسطه‌ها در قاهره به گروه‌های فلسطینی ارسال می‌شود و مفاد آن برقراری ارتباط میان حفظ آرامش و ادامه ارائه تسهیلات به غزه است.

این مقام ارشد جنبش حماس اعلام کرد: حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی غزه در ادامه دادن این مسیر قاطع بوده چرا که بی حرمتی به مسجدالاقصی در برابر ارائه هر گونه تسهیلات را تحت هیچ عنوانی نمی‌پذیرند.
تحولات فلسطین؛ از زخمی‌شدن 12 فلسطینی در الخلیل تا هشدار نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری
در بخش دیگری از این اظهارات آمده است: بر این مسأله تأکیدشده که هر گونه بی‌احترامی به مسجدالاقصی با واکنش سخت مواجه شده و گروه‌های مقاومت به ویژه حماس به مصر تاکید کرده‌اند همزمان با شروع جشن‌های اعیاد یهودی موشک‌های مقاومت نیز آماده خواهند شد.

العربی الجدید آورده است: قاهره صریحاً از مسئولان اسرائیلی خواسته اوضاع قدس و اطراف مسجدالاقصی را کنترل کرده تا از بروز هر گونه درگیری و تحریک عرصه عربی و اسلامی جلوگیری شود.






انتهای پیام
captcha