امر به معروف و نهی از منکر نباید عرصه کینه‌توزی و تجسس شود
کد خبر: 4091274
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

امر به معروف و نهی از منکر نباید عرصه کینه‌توزی و تجسس شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید عرصه کینه‌توزی و تجسس شود، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر گسترده بوده و نمی‌توان آن را به یک مبحث خاص خلاصه کرد.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در دیدار با علی نظری، رئیس دانشگاه این استان که سه‌شنبه، 19 مهرماه انجام شد، گفت: تمام همت ما باید این باشد که روحیه دعوت به خیر و بازداشتن از زشتی‌ها، روحیه مطالبه‌گری و خواستن را در زمینه‌های مختلف نسل جوان ما به‌ویژه جوانان علمی و دانشگاهی و اساتید دانشگاه‌ها گسترش دهد.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به‌صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم فرهنگ دینی را نهادینه کنیم.

مهدوی‎نیا با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر گسترده بوده و نمی‌توان آن را به یک مبحث خاص خلاصه کرد، اضافه کرد: با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توان نظرات اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان درباره مسائل دانشگاهی، شهرستانی و استانی را به مسئولان منعکس کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه دعوت افراد به انجام کار خیر و بازداشتن آنان از کارهای ناپسند از روش‌های مهم آموزشی و تربیتی است که به‌ویژه در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آموزش و خودسازی آمرین به معروف و ناهیان از منکر از دیگر لازمه‌های این عرصه است؛ ضمن اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر عرصه کینه‌توزی و تجسس شود.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این جلسه بر لزوم کار علمی و پژوهشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: دانشگاه لرستان برای برگزاری و اجرای برنامه‌های سالانه و همکاری مشترک، اعلام آمادگی می‌کند.

در این نشست تصویب شد در راستای ترویج و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های استان کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شود. همچنین در راستای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، هسته پژوهش برای حمایت از این طرح‌ها در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

برگزاری نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصوبات این نشست و دیدار بود.

انتهای پیام
captcha